Kosmiczna sprzedaż Super Mario Odyssey
Firma Nintendo opublikowała prezentację podsumowującą ostatnie miesiące. Gigant z Kioto pochwalił się znakomitą sprzedażą Super Mario Odyssey, 200 milionami pobrań Super Mario Run oraz planowanym wznowieniem sprzedaży Nintendo Classic Mini: Nintendo Entertainment System.
W zeszłym tygodniu doczekaliśmy się premiery trzech wyczekiwanych produkcji, ale żadna z nich nie spotkała się z tak entuzjastycznym przyjęciem, jak Super Mario Odyssey. Nowa gra z kultowym bohaterem Nintendo okazała się debiutem na miarę The Legend of Zelda: Breath of The Wild, ze średnią ocen rzędu 97/100 (według serwisu Metacritic). Nowa odsłona serii przypadła do gustu również graczom, o czym świadczy prezentacja przygotowana przez prezesa Nintendo, Tatsumiego Kimishimę, w ramach podsumowania finansowego. Według szacunków firmy w ciągu trzech dni od premiery rozeszło się ponad 2 miliony egzemplarzy Super Mario Odyssey. Dla porównania – dobrze ocenione Splatoon 2 potrzebowało niemal miesiąc na przekroczenie progu miliona sprzedanych kopii, a bestsellerowe i dostępne na póki co popularniejszej konsoli Crash Bandicoot: N. Sane Trilogy zdołało dobić do ponad 2,5 miliona egzemplarzy w ciągu prawie trzech miesięcy. Dodajmy, że według ostatnich doniesień sprzedaż Nintendo Switch nie przekroczyła jeszcze 8 milionów egzemplarzy, co oznacza, że Super Mario Odyssey zakupiła ponad 1/4 posiadaczy konsoli.
W tekście znalazły się też inne interesujące informacje na temat kondycji oraz planów japońskiego koncernu. Mobilne Super Mario Run pobrano już 200 milionów razy (z czego 90% poza Japonią), a choć gra wciąż nie osiągnęła „punktu zadowalających zysków”, tytuł pozwolił na zebranie cennych informacji, które firma wykorzysta przy okazji przyszłych produkcji na urządzenia mobilne. Najpewniej chodzi głównie o bezpłatne aktualizacje, takie jak wersja 3.0 SMR oraz regularne pakiety zawartości dla Fire Emblem Heroes, przyciągające nowych graczy oraz skłaniające do powrotu osoby, które zapoznały się już z daną produkcją.
Spora część prezentacji dotyczy kwestii sprzętowych. Nintendo zamierza utrzymać stabilną sprzedaż konsol z rodziny 3DS, które do końca roku mają osiągnąć łączny wynik 70 milionów egzemplarzy. Jednocześnie firma przewiduje dobicie do 16 milionów sprzedanych Nintendo Switch do 31 marca 2018 roku. Kimishima zwraca uwagę na ogromne zapotrzebowanie na konsolę – urządzenie znika z półek niemal natychmiast po pojawieniu się na nich. Dlatego też firma nieustannie rozwija produkcję konsoli i zadba o dostarczenie ofert Switcha w ramach świątecznych wyprzedaży.
Wypada jeszcze wspomnieć, że w przyszłym roku Nintendo wznowi produkcję Nintendo Classic Mini: Nintendo Entertainment System w związku ze sporym zapotrzebowaniem na tę platformę. Sukces urządzenia zaskoczył japoński koncern, który teraz zdaje sobie już sprawę z potencjału miniaturowych retro konsol, zwłaszcza że wydane później Super Nintendo Entertainment System: Super NES Classic Edition również zdołało dobić do 2 milionów sprzedanych egzemplarzy. Być może doczekamy się też kolejnych tego typu projektów, aczkolwiek na razie nie ma żadnych oficjalnych doniesień w tej sprawie.