Super Mario Run pobrane ponad 150 milionów razy
Firma Nintendo pochwaliła się popularnością gry Super Mario Run. Mobilny tytuł z popularnym hydraulikiem pobrano już ponad 150 milionów razy, jednak tylko niewielka część grających dokonała zakupu pełnej wersji.
- producent/wydawca: Nintendo
- gatunek: platformówka (runner)
- platformy sprzętowe: iOS, AND
- data premiery: 15 grudnia 2016 roku (iOS), 23 marca 2017 roku (Android)
Pod koniec zeszłego roku odbyła się premiera Super Mario Run – pierwszej mobilnej produkcji z kultowym hydraulikiem w roli głównej – na urządzeniach z systemem iOS. Wystarczyły cztery dni, by liczba pobrań osiągnęła próg 40 milionów, a po marcowej premierze w sklepie Google Play analitycy Nintendo przewidywali, że liczba ta wzrośnie do 150 milionów. Teraz Tatsumi Kimishima, prezes Nintendo, potwierdził osiągnięcie tego bardzo satysfakcjonującego wyniku w trakcie sesji pytań i odpowiedzi z inwestorami (podajemy za serwisem Pocket Gamer).
Jakkolwiek trudno kwestionować popularność gry, tytuł nie przynosi zbyt dużych zysków. Jak twierdzi sam Kimishima, mniej niż 10% grających przeznaczyło rzeczywiste pieniądze na grę, co zapewne wynika z nietypowego rozwiązania twórców. Zamiast bowiem licznych mikropłatności Super Mario Run pozwala na odblokowanie całej zawartości za jednorazową opłatą 9,99 euro (ok. 42 zł), co może odstręczać wielu potencjalnych nabywców, którzy byliby skłonni zapłacić mniejsze kwoty co pewien czas. Potwierdzałby to wynik Fire Emblem Heroes – druga znacząca produkcja mobilna Nintendo została pobrana tylko 15 milionów razy, jednak dzięki bardziej tradycyjnemu systemowi płatności zdołała przynieść większy przychód niż SMR. Dlatego też w przyszłości Nintendo ma – według słów Kimishimy – rozważyć inne rozwiązania, które pozwolą na grę jak największej liczbie użytkowników w przyszłych produkcjach (na przykład nadchodzącej odsłonie serii Animal Crossing).