Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 10 lipca 2017, 08:45

Super Mario Run pobrane ponad 150 milionów razy

Firma Nintendo pochwaliła się popularnością gry Super Mario Run. Mobilny tytuł z popularnym hydraulikiem pobrano już ponad 150 milionów razy, jednak tylko niewielka część grających dokonała zakupu pełnej wersji.

Super Mario Run w skrócie:
  • producent/wydawca: Nintendo
  • gatunek: platformówka (runner)
  • platformy sprzętowe: iOS, AND
  • data premiery: 15 grudnia 2016 roku (iOS), 23 marca 2017 roku (Android)

Pod koniec zeszłego roku odbyła się premiera Super Mario Run – pierwszej mobilnej produkcji z kultowym hydraulikiem w roli głównej – na urządzeniach z systemem iOS. Wystarczyły cztery dni, by liczba pobrań osiągnęła próg 40 milionów, a po marcowej premierze w sklepie Google Play analitycy Nintendo przewidywali, że liczba ta wzrośnie do 150 milionów. Teraz Tatsumi Kimishima, prezes Nintendo, potwierdził osiągnięcie tego bardzo satysfakcjonującego wyniku w trakcie sesji pytań i odpowiedzi z inwestorami (podajemy za serwisem Pocket Gamer).

Mobilny Mario przyciągnął wielu zainteresowanych, ale znacznie mniej nabywców. - Super Mario Run pobrane ponad 150 milionów razy - wiadomość - 2017-07-10
Mobilny Mario przyciągnął wielu zainteresowanych, ale znacznie mniej nabywców.

Jakkolwiek trudno kwestionować popularność gry, tytuł nie przynosi zbyt dużych zysków. Jak twierdzi sam Kimishima, mniej niż 10% grających przeznaczyło rzeczywiste pieniądze na grę, co zapewne wynika z nietypowego rozwiązania twórców. Zamiast bowiem licznych mikropłatności Super Mario Run pozwala na odblokowanie całej zawartości za jednorazową opłatą 9,99 euro (ok. 42 zł), co może odstręczać wielu potencjalnych nabywców, którzy byliby skłonni zapłacić mniejsze kwoty co pewien czas. Potwierdzałby to wynik Fire Emblem Heroes – druga znacząca produkcja mobilna Nintendo została pobrana tylko 15 milionów razy, jednak dzięki bardziej tradycyjnemu systemowi płatności zdołała przynieść większy przychód niż SMR. Dlatego też w przyszłości Nintendo ma – według słów Kimishimy – rozważyć inne rozwiązania, które pozwolą na grę jak największej liczbie użytkowników w przyszłych produkcjach (na przykład nadchodzącej odsłonie serii Animal Crossing).

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej