Super Mario Run wkrótce na Androidzie?
Prawdopodobnie premiera androidowej wersji Super Mario Run nastąpi szybciej niż się spodziewaliśmy. W serwisie Google Play właśnie dodano opcję wstępnej rejestracji dla tej gry, co sugeruje, że jej debiut powinien nastąpić wkrótce.
Właściciele urządzeń z systemem iOS już od dwóch tygodni grają w Super Mario Run. Od dawna wiemy, że w planach jest również wersja na Androida. Na razie firma Nintendo oficjalnie deklaruje jedynie, że ukaże się ona w przyszłym roku, ale teraz pojawiły się przesłanki, aby przypuszczać, że nie będziemy musieli czekać długo.
Wnioski te biorą się z faktu, że w Google Play pojawiła się opcja tzw. rejestracji wstępnej dla Super Mario Run. Dzięki niej gracz zostanie powiadomiony o premierze, gdy tylko ona nastąpi. Wcześniej analogiczna opcja dostępna była wyłącznie w App Storze. Dodanie jej na Androidzie sugeruje więc, że debiut konwersji nastąpi już wkrótce.
Przypomnijmy, że Super Mario Run to platformówka 2D zrealizowana w konwersji runnera. Postać gracza automatycznie pędzi więc w prawą stronę ekranu, a my decydujemy, w którym momencie ma wykonać skok. Ta komenda przynosi różne rezultaty w zależności od tego, w jakiej sytuacji znajduje się akurat nasz bohater. W przeciwieństwie do gier z nieskończoną rozgrywką (endless), mapy zostały zaprojektowane ręcznie i duża część całej zabawy sprowadza się do bicia rekordów swoich oraz tych wypracowanych przez resztę społeczności.
Gra trafiła na iOS-a 15 grudnia i okazała się dużym sukcesem. W ciągu pierwszych czterech dni od premiery pobrano ją ponad 40 milionów razy, a przychody przekroczyły 21 mln. Recenzje również były pozytywne, choć autorom oberwało się za zbyt skromną zawartość.
Na iOS-ie Super Mario Run dostępne jest za darmo i w takiej postaci ma w praktyce formę mocno ograniczonego dema, które pozwala jedynie wypróbować kilka pierwszych poziomów. Resztę zawartości odblokowujemy jednorazową opłatą w wysokości 9,99 euro, czyli około 44 zł (spodziewamy się, że na Androidzie będzie ona identyczna). Innych mikropłatności nie przewidziano. Takie rozwiązanie wywołało trochę kontrowersji wśród wielu graczy stricte mobilnych, ale doceniły je osoby, które przyzwyczajone są do grania na pecetach i konsolach.
Recenzja gry Super Mario Run - bardzo dobra, ale krótka