autor: Janusz Guzowski
Stellaris umożliwi grę 32 osobom jednocześnie
Według informacji portalu PC Gamer, gra Stellaris – kosmiczna strategia czasu rzeczywistego przygotowywana przez studio Paradox – umożliwi rozgrywanie scenariuszy dla wielu graczy przez 32 osoby jednocześnie. Mapy dla tak dużej liczby użytkowników mają zawierać około 1000 gwiazd z własnymi układami planetarnymi nadającymi się do zasiedlenia lub służącymi jako źródło surowców.
Serwis PC Gamer, którego redaktor w ostatnim czasie uczestniczył w prezentacji gry Stellaris, podzielił się szczegółami na temat możliwości trybu dla wielu graczy powstającej produkcji studia Paradox. Rozmiary największych tworzonych losowo map mają być doprawdy imponujące. Generator jest w stanie stworzyć galaktykę spiralną z czterema ramionami, w której znajdzie się 1000 gwiazd. Każda z nich może dysponować własnym mniejszym lub większym układem planetarnym. Część z nich będzie nadawała się do zasiedlenia, inne wykorzystamy jako źródła surowców. W jednym scenariuszu będzie mogło zmierzyć się ze sobą jednocześnie 32 graczy.
Z uwagi na tak duże rozmiary mapy oraz liczbę graczy, rozgrywki prowadzone w największej skali mogą trwać wiele godzin. Dyrektor produkcji, Henrik Fahraeus, zaznaczył przy tym, że choć w początkowej fazie rozgrywki gra będzie przypominała inne produkcje typu 4X, tak w środkowym i późnym etapie tytuł upodobni się raczej do Crusader Kings II, gdzie największy nacisk kładzie się na dyplomację i przesuwanie granic. Przy tak dużym uniwersum zwyczajnie nie warto porywać się na próby militarnego podboju całej galaktyki – zamiast tego lepiej wchodzić w korzystne sojusze. Gra ma zaoferować także możliwość stworzenie Federacji Galaktycznej, której przywództwo będzie się zmieniać rotacyjnie pomiędzy wszystkimi stronami. Oczywiście zwolennicy bardziej kameralnych potyczek będą mogli rozgrywać także mniejsze scenariusze, również w wariancie jeden na jednego.
Warto przy tym zaznaczyć, że Stellaris jest grą prowadzoną w czasie rzeczywistym. W związku z tym istotne jest szybkie podejmowanie decyzji i umiejętność zarządzania siłami w skali mikro. Twórcy zapewniają, że starają się ograniczyć ilość szczegółów, które gracz musi brać pod uwagę (dlatego nie będziemy mogli sterować pojedynczymi jednostkami w trakcie bitew), jednak z uwagi na to jeszcze bardziej istotne ma być myślenie o kilka posunięć naprzód. Tempo rozgrywki jest regulowane w jej trakcie, jednak szybkość upływu dni może zostać zmieniona jedynie przez gospodarza rozgrywki.
Gra Stellaris powinna ukazać się w przyszłym roku, jednak na razie nie znamy oficjalnej daty premiery.
Stellaris to kosmiczna strategia czasu rzeczywistego z elementami RPG. Miejscem akcji gry jest generowana w sposób proceduralny, rozległa przestrzeń kosmiczna, a zadaniem graczy jest stworzenie własnego galaktycznego imperium. Do wyboru mamy siedem grywalnych ras, które różnią się między sobą sposobem organizacji, wyglądem czy rozumieniem pojęć etycznych. Tytuł został opracowany przez firmę Paradox Interacive – twórców tak uznanych serii, jak Europa Universalis i Crusader Kings.
- Oficjalna strona gry Stellaris
- Widzieliśmy grę Stellaris – kosmiczne możliwości w nowym dziele mistrzów strategii