Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 24 kwietnia 2025, 18:31

autor: Michał Harat

Dwa nowe elementy przyniosą rewolucję w wysoko ocenianej kosmicznej strategii. Dzika natura to „najbardziej przełomowe” pochodzenie w historii Stellaris

Strategia Stellaris otrzyma wkrótce dodatek, który może zrewolucjonizować kwestię „pochodzenia”. Najnowszy dziennik deweloperski ujawnia intrygujące szczegóły DLC o nazwie BioGenesis.

Źródło fot. Paradox Interactive.
i

Paradox Interactive ujawnił kolejne szczegóły dodatku BioGenesis do kosmicznej strategii Stellaris. W centrum uwagi najnowszego dziennika deweloperskiego (#381) znalazły się dwie największe atrakcje: nowy typ Upadłego Imperium – Rój (Hive), oraz pochodzenie Dzika natura (Wilderness), które zdaniem twórców jest „bez wątpienia najbardziej przełomowym, jakie kiedykolwiek dodali do gry”.

Trzy części jednego umysłu

Po raz pierwszy od 2017 roku do gry trafi nowy typ Upadłego Imperium (via PCGamesn) – Rój (The Hive Fallen Empire). Tym razem jednak nie będzie to mocarstwo w klasycznym tego słowa rozumieniu, ale rozbita świadomość umysłu zbiorowego, podzielona na trzy niezależne części: Wzrost, Wojnę i Kontrolę (Growth, War, Control). Choć różnią się one charakterem i celami, nadal są powiązane – każda decyzja wobec jednej z nich może mieć swoje konsekwencje u pozostałych.

Paradox Interactive

Gracz będzie w stanie wpłynąć na to, która z części świadomości Roju ostatecznie przejmie władzę nad całością, tworząc jedno z trzech odmiennych Przebudzonych Imperiów. W zależności od tego, kto zwycięży, otrzymamy inne efekty fabularne i rozwiązania gameplayowe.

Paradox Interactive

Na uwagę zasługuje także ich technologia – zamiast klasycznych statków Rój wykorzysta bowiem biologiczne jednostki (grafika poniżej).

Paradox Interactive

Gdy planeta sama w sobie staje się cywilizacją

Jeszcze ciekawsze zmiany wprowadzi świeże pochodzenie: Dzika natura (Wilderness). To nowy sposób prowadzenia imperium w Stellariszamiast „klasycznie” kolonizować galaktykę jak dotąd, gracz wcieli się w żywą planetę, która rozrasta się, terraformuje inne światy i staje się swego rodzaju ekocywilizacją.

Paradox Interactive

Nie ma tu tradycyjnych budynków, dzielnic czy statków kolonizacyjnych. Wszystko opiera się na nowym surowcu – Biomasie, którą zdobywa się poprzez rozwój. Biomasa pozwoli rozwijać świat i zakładać nowe kolonie bez wysyłania statków.

Paradox Interactive

Poszczególne elementy funkcjonowania „Dzikiej natury” – od projektów miast po mechaniki ekonomiczne – różnią się od wszystkiego, co znaliśmy wcześniej. Jak wspomniałem we wstępie, twórcy twierdzą, że to najbardziej innowacyjne pochodzenie, jakie kiedykolwiek trafiło do Stellaris.

Premiera już 5 maja

BioGenesis zadebiutuje razem z aktualizacją Stellaris 4.0: Phoenix już 5 maja 2025 roku. Dodatek można będzie kupić osobno lub w ramach przepustki sezonowej 9. sezonu, która zawiera jeszcze trzy inne DLC.

W przyszłym tygodniu poznamy kolejne szczegóły – twórcy zapowiedzieli, że ujawnią m.in. alternatywną ścieżkę kryzysu galaktycznego o nazwie Behemoth Fury.

Michał Harat

Michał Harat

Ukończył filologię polską ze specjalnością dziennikarską na UG. W grach zakochał się w wieku 4 lat, kiedy starszy kuzyn włączył mu zakurzonego Pegasusa. Pierwszy tytuł – Wolfensteina 3D – przeszedł w piwnicy swojego kumpla z zerówki (jego ojciec trzymał tam przestarzałego peceta). Dziś gra już niemal wyłącznie na konsolach, głównie na Switchu i PlayStation, ale ma też sporo retrosprzętu, na którym nadrabia to, co go ominęło za dzieciaka. O każdej produkcji soulsborne mówi, że „to dobra gra, być może najlepsza”. W wolnym czasie czyta książki, które nikogo nie interesują i chodzi na siłownię. Jest fanem mangi Berserk i filmów od wytwórni A24.

więcej