autor: Krzysztof Nieradko
Stellaris – nowa, kosmiczna strategia od Paradox oficjalnie zapowiedziana
Studio Paradox Interactive oficjalnie zapowiedziało w ramach tegorocznych targów gamescom swoją nową, kosmiczną strategię czasu rzeczywistego – grę Stellaris. Produkcja pozwoli graczom eksplorować ogromną galaktykę z proceduralnie generowanymi systemami gwiezdnymi, jak i stworzyć swoje imperium.
Wczoraj rano informowaliśmy Was o rychłej zapowiedzi nowej gry studia Paradox Interactive, która – zgodnie z ówczesnymi przypuszczeniami – miała zostać ogłoszona podczas specjalnego streamu zorganizowanego w ramach tegorocznej edycji targów gamescom. Deweloperzy nie zawiedli i oficjalnie potwierdzili prace nad swoją nową, kosmiczną strategię czasu rzeczywistego – grę Stellaris. Tytuł tworzony jest z myślą o systemach Linux, Mac oraz Windows PC.
Zgodnie z informacjami, które pojawiły się na nowo uruchomionej stronie internetowej gry, omawiana produkcja pozwoli graczom eksplorować ogromną przestrzeń kosmiczną, gdzie wszystkie systemy gwiezdne tworzone będą w sposób proceduralny. Podczas rozgrywki będziemy mogli stworzyć też własne międzygalaktyczne imperium. Zainteresowani znajdą tutaj siedem grywalnych ras, które różnić się będą między sobą unikalnymi cechami, wyglądem, a nawet sposobem pojęcia takich wartości jak etyka.
Twórcy obiecują, że w czasie naszej podróży natkniemy się na różnej maści cywilizacje – zarówno te bardzo dojrzałe, upadające, jak i młode, czyli podobne do naszej. Podczas zabawy będziemy mogli również inicjować sojusze z innymi mocarstwami (autorzy obiecali zaawansowany system dyplomacji), tworząc tym samym stosowne międzygalaktyczne federacje. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, aby zrezygnować z dyplomatycznej polityki wobec innych i najzwyczajniej w świecie wszcząć wojnę przeciwko obcym rasom. W grze znajdziemy możliwość tworzenia własnych statków kosmicznych. Co ciekawe, gracze będą mieli też sposobność wybrania jednej z trzech ścieżek rozwoju technologicznego, które zlokalizowane zostaną wokół społeczności, inżynierii bądź fizyki.
Nie da się ukryć, że wszystko to brzmi naprawdę obiecująco. Wielkich rozmiarów świat i cała masa zajmującej aktywności. Niestety to za mało, aby jednoznacznie ocenić Stellaris, które, nawet pomimo tych wszystkich screenów czy krótkiego zwiastuna, nadal pozostaje dosyć zagadkowym projektem. Pozostaje zatem czekać na więcej informacji, w tym również na tę chociaż orientacyjną datę premiery.