Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 23 maja 2022, 14:00

autor: Kamil Kleszyk

Starfield jest zbugowany i niedopracowany, twierdzi insider

Według cenionego insidera o pseudonimie KingFanMan, specjalizującego się w produkcjach studia Bethesda, mechanika gry Starfield jest wciąż niedopracowana.

Ciąg dalszy telenoweli pod tytułem Starfield. Tym razem nowe, niekoniecznie optymistyczne wieści na temat nadchodzącego dzieła studia Bethesda ogłosił informator KingFanMan w czasie swojego ostatniego podcastu.

Zbugowana rozgrywka

Podczas rzeczonego nagrania padło nawet określenie, iż gra jest „zbugowana”, jednak jak insider pospiesznie uspokoił, nie miał na myśli poważnych problemów z produkcją, a po prostu obecna mechanika według niego nie jest do końca płynna i zbalansowana. Jako przykład podał kłopoty ze sterowaniem statkami kosmicznymi. Źródła tychże problemów można upatrywać w mocno przebudowanym silniku Creation Engine.

Skoro jesteśmy przy temacie kłopotów, z jakimi boryka się studio Bethesda przy pracy nad Starfield, warto przypomnieć, że nie są to jedyne pogłoski o problemach z projektem. Jak informowaliśmy w jednej z naszych wiadomości, były pracownik korporacji pokusił się o nazwanie obecnego silnika gry zwykłym „gniotem”.

Przebudowa silnika

Swego czasu producent gier Todd Howard wspominał, że zamiast wyrzucić Creation Engine do kosza i zastąpić go gotowym silnikiem, zespół programistów postanowił rozłożyć swoje dzieło na czynniki pierwsze, naprawiając krok po kroku pewne elementy. Inne aspekty zaś zostały niezmienione.

Premiera i tryb gry

Bethesda Softworks planowało wydać Starfield w tym roku, jednak jakiś czas temu władze studia poinformowały, że założenia te nie są już aktualne z obawy przed wypuszczeniem niedopracowanej gry. W związku z tym premiera została oficjalnie przeniesiona na rok 2023. Z kolei KingFanMan ogłosił, że według niego dzieło pojawi się na rynku najprawdopodobniej w marcu przyszłego roku. Jednocześnie dodał, że epickie RPG być może zostanie pozbawione trybu wieloosobowego na rzecz rozgrywki dla pojedynczego gracza.

Jeśli chcecie sami skonfrontować powyższe informacje z oryginalnym źródłem, poniżej znajdziecie omawiany podcast.

Pozostaje nam zatem tylko czekać na oficjalną premierę dzieła studia Bethesda i trzymać kciuki, by cały zespół zażegnał kłopoty z płynnością rozgrywki.

Kamil Kleszyk

Kamil Kleszyk

Na łamach GRYOnline.pl ima się różnorodnych tematyk. Możecie się zatem spodziewać od niego zarówno newsa o symulatorze rolnictwa, jak i tekstu o wpływie procesu Johnnego Deppa na przyszłość Piratów z Karaibów. Introwertyk z powołania. Od dziecka czuł bliższy związek z humanizmem niż naukami ścisłymi. Gdy po latach nauki przyszedł czas stagnacji, wolał nazywać to „szukaniem życiowego celu”. W końcu postanowił zawalczyć o lepszą przyszłość, co zaprowadziło go do miejsca, w którym jest dzisiaj.

więcej