Stardew Valley - nowy patch ze zmianami, na które moderzy czekali od dawna
Wydano patch 1.5.5 do Stardew Valley. Nie wprowadza on nowej zawartości, ale implementuje zmiany, które będą procentowały przez lata.
- przesiadka z XNA na open-source’owe MonoGame, co zabezpiecza przyszłość gry,
- ulepszenia dla moderów,
- wykorzystanie przez mody ponad 4 GB pamięci RAM,
- poprawki sterowania, w tym możliwość przeganiania zwierząt, gdy blokują nam miejsce np. pod budynek.
Ukazała się nowa aktualizacja do rolniczego RPG-a Stardew Valley. Dostępna jest ona wyłącznie na PC. Według autora gry, czyli Erica Barone’a, jest to skromny patch, ale w rzeczywistości powinien mieć duży wpływ na przyszłość gry.
Łatka oznaczona została numerem 1.5.5. Patch przestawia grę z oficjalnych narzędzi XNA na ich open-source’owego następcę o nazwie MonoGame. W praktyce zabezpiecza to przyszłość Stardew Valley, gdyż XNA zostało porzucone przez Microsoft osiem lat temu. Ponadto dzięki tej zmianie modyfikacje będą mogły wreszcie zrobić użytek z więcej niż 4 GB pamięci RAM. Eric Barone zaimplementował również szereg zmian w grze, które mają ułatwić pracę moderom.
Poza tym aktualizacja 1.5.5 ulepsza interfejs, pozwalając kupować i tworzyć 25 przedmiotów jednocześnie poprzez przytrzymanie CTRL+Shift. Twórca dodał też opcję popychania zwierząt, gdy np. blokują nam miejsce, na którym chcemy postawić budynek. W grze pojawiła się również możliwość odkupywania omyłkowo sprzedanych rzeczy, o ile zrobimy to w ramach tego samego pobytu w sklepie.
Patch 1.5.5 usuwa również wiele błędów technicznych, niedoróbek wizualnych oraz problemów związanych z lokalizacjami na inne języki niż angielski.
Eric Barone poinformował też, że trwają już prace nad patchem 1.5.6. Wprowadzi on kolejne ulepszenia dla moderów. Nie zdradził konkretów, ale obiecał, że będą wśród nich wielkie zmiany, o które społeczność tworząca modyfikacje prosiła od bardzo dawna.