autor: Piotr Bicki
StarCraft II ze wszystkimi modelami i materiałami graficznymi z Warcrafta III
Gracze biorący udział w testach nowych łatek do StarCrafta II otrzymali nie lada prezent. Studio udostępniło im wszystkie materiały pochodzące z kultowej strategii Warcraft III: Reign of Chaos. Dzięki temu fani mogą tworzyć modyfikacje, w których główne role odgrywają postacie z fantastycznego świata Azeroth.
Warcraft III: Reign of Chaos przez wielu graczy uważane jest za jedną z najlepszych strategii czasu rzeczywistego w historii. I choć szanse na wydanie pełnoprawnej, czwartej części cyklu wydają się na razie niewielkie, Blizzard przygotował dla fanów serii niespodziankę – na serwerze testowym StarCrafta II (służącym do sprawdzania różnego rodzaju łatek i aktualizacji przed ich oficjalnym wydaniem) deweloperzy udostępnili pochodzące z „trójki” materiały. Zawierają one między innymi oryginalne modele postaci i jednostek z WarCrafta III (także tych neutralnych) wraz z ich dźwiękami, dekoracje, budowle, efekty zaklęć, utwory ze ścieżki dźwiękowej oraz interfejs dla każdej z czterech głównych ras. W sumie użytkownicy mogą skorzystać z ponad trzech tysięcy elementów.
To bardzo dobra wiadomość dla modderów, którzy mogą tworzyć własne modyfikacje z bohaterami Azeroth (zadowoleni powinni być szczególnie autorzy fanowskiego remake’u Warcrafta III). Zachęca do tego sam Blizzard, którego przedstawiciele obiecali, że najlepsze projekty zostaną wyróżnione.
Na razie z materiałów kultowego RTS-a skorzystać mogą jedynie ci gracze, którzy pomagają w sprawdzaniu łatek i aktualizacji na serwerze testowym. Deweloperzy zapewniają jednak, że wkrótce zostaną one udostępnione wszystkim użytkownikom. A jeśli ktoś chce już teraz uzyskać dostęp do opublikowanych elementów, wystarczy w zakładce StarCrafta II w aplikacji Battle.net wybrać opcję z menu „region” i „konto”, a następnie kliknąć przycisk „uruchom edytor”.
Wydane w 2002 roku Warcraft III: Reign of Chaos jest trzecią częścią cyklu znanego już wówczas cyklu strategii czasu rzeczywistego Warcraft. Akcja osadzona została – tak jak w poprzednich odsłonach – w fantastycznym świecie Azeroth. Do tej pory fani nie doczekali się jednak bezpośredniej kontynuacji serii, jako że Blizzard zdecydował się rozwijać ją w formule MMO.
StarCraft II jest kontynuacją wydanego w 1998 roku kosmicznego RTS-a. Gra została podzielona na trzy epizody, z których do tej pory ukazały się tylko dwa – Wings of Liberty i Heart of the Swarm. Produkcja oferuje szerokie wsparcie dla modderów – gracze dysponują narzędziami, które pozwalają im tworzyć własne projekty, a najlepsze z nich promowane są przez deweloperów z Blizzarda