Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 24 października 2010, 13:52

autor: Adrian Werner

StarCraft II na Blizzconie - aktualizacje Battle.net oraz oficjalne mody z DotA na czele

Coroczny Blizzcon to prawdziwe święto wszystkich fanów gier Blizzarda i doskonała okazja do ujawniania nowych informacji. Wśród nich nie mogło oczywiście zabraknąć solidnej dawki konkretów na temat przyszłości StarCrafta II.

Coroczny Blizzcon to prawdziwe święto wszystkich fanów gier Blizzarda i doskonała okazja do ujawniania nowych informacji. Wśród nich nie mogło oczywiście zabraknąć solidnej dawki konkretów na temat przyszłości StarCrafta II.

StarCraft II: Wings of Liberty

StarCraft II na Blizzconie -  aktualizacje Battle.net oraz oficjalne mody z DotA na czele - ilustracja #1

Przede wszystkim uspokojono fanów obawiających się, że teraz cała uwaga studia skupia się jedynie na StarCraft II: Heart of the Swarm. W rzeczywistości Blizzard ma bardzo ambitne plany względem wypuszczonego już Wings of Liberty. Chris Sagaty (kierownik produkcji) oraz zarzadzający rozwojem Battle.net Greg Canessa obiecali, że w najbliższej przyszłości wprowadzone zostaną nowe ligi rozgrywek multiplayer - Master and Grand Master (Mistrzowska i Arcymistrzowska). Ponadto, w ciągu najbliższych dwóch miesięcy ruszą kanały rozmów, a w przyszłym roku pojawi się możliwość oglądania powtórek wspólnie z innymi osobami.

Wiele już napisano o możliwościach, jakie stwarza edytor do StarCrafta II. Teraz Blizzard zamierza własnoręcznie udowodnić jak potężne są dołączone do gry narzędzia. Okazuje się, że studio pracuje wewnętrznie nad czterema modami, które kompletnie wywracają do góry nogami mechanizmy rozgrywki. Jednym z nich będzie tzw. Blizzard DotA. W nim na rozległych arenach pojedynki toczyć będą bohaterowie ze wszystkich trzech światów stworzonych przez to studio, czyli nie tylko z uniwersum StarCrafta, ale również Warcrafta oraz Diablo. Warto przypomnieć, że oryginalna DotA to mod do Warcrafta III, który na dobrą sprawę zapoczątkował nowy gatunek gier. Powstało już wiele komercyjnych tytułów bazujących na tym pomyśle, a niedawno ogłoszono, że Valve Software pracuje nad DOTA 2 i projektem tym zarządza IceFrog, czyli osoba, która przez kilka ostatnich lat zajmowała się aktualizowaniem oraz rozbudową moda. Blizzard i Valve to dwaj giganci rynku gier pecetowych, dlatego rywalizacja między nimi zapowiada się wyjątkowo ciekawie.

StarCraft II na Blizzconie -  aktualizacje Battle.net oraz oficjalne mody z DotA na czele - ilustracja #2

StarJewelled

Nowa DotA to jednak nie jedyny oficjalny mod, nad którym pracuje studio. Poza nim tworzony jest StarJewelled, czyli adaptacja szalenie popularnej casualowej gry Bejewelled. Trzeci projekt to Aiur Chef, w którym wcielamy się w kucharza i naszym zadaniem jest pozyskanie odpowiednich składników, a potem przyrządzenie najlepszej możliwej potrawy. Całość opiera się na rywalizacji z innymi graczami. Ostatnim modem jest wzorowany na gatunku Tower defense Left 2 Die, w którym musimy przetrwać ataki kolejnych fal wrogów. Polecamy zapoznanie się z galerią screenów z każdej z tych modyfikacji:

Oficjalne mody do StarCrafta II – galeria obrazków.

Warto dodać, że zarówno mody, jak i wszystkie wspomniane wcześniej aktualizację będą darmowe.

StarCraft II: Heart of the Swarm

StarCraft II na Blizzconie -  aktualizacje Battle.net oraz oficjalne mody z DotA na czele - ilustracja #3

Oczywiście, choć Blizzard nie zapomina o Wings of Liberty to na imprezie nie mogło również zabraknąć informacji na temat kolejnej odsłony serii. Na początek mamy złą wiadomość -StarCraft II: Heart of the Swarm najprawdopodobniej nie ukaże się wcześniej niż w 2012 roku. Twórcy zapewnili natomiast, że nie zapomnieli o tajemniczej postaci Samira Durana, co sugeruje, że może on pojawić się w fabule kolejnej części.

Na otarcie łez Blizzard zaoferował zgromadzonym fanom pierwsze artworki z Heart of the Swarm. Zapewne już wkrótce zostaną one udostępnione szerszej publiczności, jednak do tego czasu warto zerknąć na ich fotki udostępnione przez serwis IGN:

StarCraft II: Heart of the Swarm - pierwsze artworki

Co ciekawe, twórcy zdradzili, że nie wiedzą jak dokładnie wyglądać będzie finał całej opowieści. Fabuła cały czas podlega zmianom, choć w głowie scenarzystów istnieje oczywiście ogólny zarys tego jak ma się to wszystko skończyć.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej