autor: Łukasz Szliselman
StarCraft II: Legacy of the Void - milion nabywców po pierwszym dniu
StarCraft II: Legacy of the Void sprzedał się w liczbie 1 miliona egzemplarzy w ciągu pierwszych 24 godzin od premiery, a nie, jak wydawało się wcześniej, po dwóch dniach. Studio Blizzard Entertainment podało sprostowane wyniki sprzedaży za pośrednictwem serwisu Eurogamer.
Wygląda na to, że debiutujące w zeszłym tygodniu zwieńczenie trylogii StarCraft II poradziło sobie lepiej niż początkowo myśleliśmy. StarCraft II: Legacy of the Void trafił do ponad 1 miliona nabywców w ciągu pierwszych 24 godzin obecności na rynku, a nie, jak mogło wynikać z niejasnego wpisu na Twitterze, po dwóch dniach. O faktycznych wynikach sprzedaży gry poinformował serwis Eurogamer, który otrzymał odpowiedź w tej sprawie bezpośrednio od twórców. Co ciekawe, kolejnej odsłonie kultowej strategii czasu rzeczywistego od studia Blizzard Entertainment nie zaszkodziło nawet towarzystwo premiery Fallouta 4 – obie gry pojawiły się w tym samym dniu, 10 listopada. Oczywiście marka StarCraft posiada ogromną bazę fanów, ale z pewnością część graczy równie ciepłym uczuciem, co tę serię RTS-ów w klimatach science fiction, darzy postapokalityczne pustkowie z Fallouta, tak więc mogła ich czekać niełatwa decyzja.
Ponadto serwis Eurogamer zauważył, że dotychczasowy wynik Legacy of the Void stawia grę na równi z debiutującą w 2010 roku pierwszą częścią trylogii, Wings of Liberty, która w ciągu pierwszego dnia również sprzedała się w liczbie miliona egzemplarzy, podwyższając wynik do 1,5 mln po 48 godzinach oraz do 3 mln po miesiącu. Najnowsza odsłona cyklu poradziła sobie lepiej niż Heart of the Swarm, któremu osiągnięcie poprzeczki miliona sprzedanych egzemplarzy zajęło prawie dwa dni. Dotychczasowym rekordzistą wśród gier ze stajni Blizzarda pozostaje Diablo III z 3,5 mln nabywców po pierwszym dniu.
- StarCraft II: Legacy of the Void - poradnik do gry
- StarCraft II: Legacy of the Void - kompendium wiedzy / FAQ