autor: Bartosz Świątek
Zmierzch StarCraft 2 - Blizzard ogranicza wsparcie do minimum
Po dziesięciu latach od premiery StarCraft 2: Wings of Liberty firma Blizzard Entertainment podjęła decyzję o ograniczeniu wsparcia dla tej produkcji. Deweloperzy nie będą już tworzyli nowej płatnej zawartości do systemu mikrotransakcji – skrzyń z przedmiotami kolekcjonerskimi oraz dowódców.
W SKRÓCIE:
- Blizzard ogranicza wsparcie dla RTS-a StarCraft II;
- gra będzie otrzymywała tylko nowe sezony i patche zmieniające równowagę rozgrywki;
- deweloperzy mogą zająć się kolejnym projektem powiązanym z uniwersum StarCraft.
Studio Blizzard Entertainment poinformowało o ograniczeniu wsparcia dla strategii czasu rzeczywistego StarCraft II. Produkcja nie będzie już otrzymywała nowej płatnej zawartości w postaci skrzyń (mowa o tzw. War Chests, które zawierają przedmioty kosmetyczne) oraz dowódców (ang. Commanders). Deweloperzy nadal planują organizować kolejne sezony i wprowadzać wymagane poprawki balansu rozgrywki.
Celem wprowadzonych zmian jest przekierowanie siły roboczej do innych projektów. Co ciekawe, niewykluczone, że jednym z nich będzie coś powiązanego z uniwersum StarCrafta.
Wiemy, że niektórzy z naszych graczy z niecierpliwością czekali na pewne rzeczy, od których odchodzimy, ale dobrą wiadomością jest to, że zmiana ta pozwoli nam myśleć o tym, co będzie dalej, nie tylko w odniesieniu do StarCraft II, ale całego wszechświata StarCraft – czytamy w notce.
StarCraft II: Wings of Liberty ukazało się w 27 lipca 2010 roku, co oznacza, że grze „stuknęło” już okrągłe dziesięć lat. W tym czasie na rynku pojawiły się dwa obszerne dodatki – StarCraft II: Heart of the Swarm oraz StarCraft II: Legacy of the Void – które wprowadziły szereg usprawnień, nowych jednostek, a także kolejne kampanie dedykowane rasom Zergów i Protossów (w oryginalnej grze mieliśmy wyłącznie scenariusz Terran).
- StarCraft II: Wings of Liberty - recenzja gry
- StarCraft II: Legacy of the Void – poradnik
- StarCraft II – strona oficjalna