autor: Katarzyna Pochowska
StarCraft II będzie obsługiwać "pseudo-LAN". Diablo III pójdzie w jego ślady.
BlizzCon 2009 przeszedł do historii, ale nadal wokół nadchodzących gier firmy Blizzard Entertainment panuje gorąca atmosfera. Tym razem podgrzał ją Greg Canessa – jeden z deweloperów sieci Battle.net.
BlizzCon 2009 przeszedł do historii, ale nadal wokół nadchodzących gier firmy Blizzard Entertainment panuje gorąca atmosfera. Tym razem podgrzał ją Greg Canessa – jeden z deweloperów sieci Battle.net. Zdradził on serwisowi Shacknews, że trwają prace nad tym, aby fani gry StarCraft II mieli możliwość tak komfortowej sieciowej zabawy, jak przez LAN w „jedynce”.
„Pracujemy nad rozwiązaniem uwzględniającym bezpośrednie połączenie z Battle.net, ale zapewniające świetnej jakości połączenie pomiędzy graczami” – powiedział Canessa.
StarCraft II jest bardzo wyczekiwanym tytułem, jednak fani są coraz bardziej zaskakiwani. Najpierw dowiedzieli się, że grę podzielono na 3 części, a całkiem niedawno producent zdradził, że możliwość skorzystania z tradycyjnego połączenia przez sieć lokalną nie zostanie w „dwójce” uwzględniona. Będąc offline, da się jedynie odpalić singleplayer. Blizzard Entertainment po dyskusji, jaka zrodziła się na temat decyzji, wydał nawet w tej sprawie oficjalne oświadczenie.
Canessa został zapytany o to, czy zespół pracuje nad czymś w rodzaju połączenia „pseudo-LAN”, w którym serwer Battle.net będzie jedynie sprawdzać i uwierzytelniać gracza przed grą na typowym połączeniu LAN.
„Coś w tym guście. Nie wiem ,czy połączenie z Battle.net będzie jednorazowe czy cykliczne, ale wiadomo, że równocześnie utrzymywane ma być połączenie peer-to-peer między graczami, co pozwoli otrzymać bardzo niski ping i zwiększyć przepustowość łącza. To są rzeczy, nad którymi właśnie pracujemy.” – odpowiedział Greg.
Zatem według twórców ma być lepiej i szybciej, mimo że nadal skazani będziemy na serwery Battle.net. Czy faktycznie tak się stanie przekonamy się w przyszłym roku.
Tymczasem Jay Wilson, główny projektant Diablo III, również potwierdził to, o czym na forum gry było głośno już na początku lipca. Także w Diablo III zaimplementowane zostanie rozwiązanie ze StarCraft II. Oznacza to, że zwykłe połączenie typu LAN nie będzie w „trójce” możliwe, a gra wspierać będzie wszystkie rozwiązania z Battle.net wprowadzone na potrzeby nowego RTS-a.