StarCraft 2 dostał największą aktualizację od lat. Blizzard przygotowuje grę na rychły debiut w Game Passie
Na dwa tygodnie przed premierą StarCrafta 2 w abonamencie Game Pass, Blizzard rozpoczął testy nowej aktualizacji. Patch skupia się głównie na poprawie balansu.

Podczas wrześniowych targów Tokyo Game Show firma Microsoft oficjalnie zapowiedziała dołączenie serii StarCraft do abonamentu Game Pass. Nastąpi to dokładnie za 2 tygodnie, tj. 5 listopada. Blizzard najwyraźniej szykuje się do tej premiery, gdyż właśnie wypuścił największą od lat aktualizację do StarCrafta 2.
Abonament Game Pass kupisz tutaj
StarCraft 2 – aktualizacja 5.0.14
Wersja 5.0.14 obecnie dostępna jest tylko na serwerze testowym. Wydana została około 7 miesięcy po ostatniej łatce i skupia się głównie na poprawie balansu. Zmian doczekało się 14 jednostek i 10 budynków, ale wprowadzono także 2 nowe umiejętności. Cele, jakie przyświecały twórcom podczas opracowywania patcha, to:
- osłabienie defensywnych i tzw. „campingowych” stylów gry dla wszystkich ras na każdym etapie rozgrywki;
- przebudowa narzędzi Protosów dla graczy na wysokim poziomie;
- zapewnienie silnych, alternatywnych stylów gry dla różnych starć;
- ogólne ulepszenie rozgrywki i dodanie zmian typu quality of life.
Wprowadzone modyfikacje są w dużej mierze czysto matematyczne i wiele z nich sprowadza się do zmniejszenia bądź zwiększenia zdrowia, tarczy, pancerza czy innych statystyk. Z tego powodu nie będę ich tu wszystkich wypisywać, a zainteresowane osoby mogą zapoznać się z pełną listą na stronie Blizzarda.
Z większych nowości warto jednak wspomnieć o dwóch nowych umiejętnościach. Pierwsza o nazwie „Energy Overcharge” zastąpiła „Shield Battery Overcharge” w Nexusie Protosów. Kosztuje 50 energii i odnawia jej 100 u docelowej sojuszniczej jednostki lub struktury w określonym zasięgu. Druga umiejętność dotyczy rasy Zergów, a konkretniej jednostki Hydralisk. Nazwana została „Dash” i po użyciu zapewnia 60% premię do prędkości ruchu na 0,71 sekundy.
Przypomnijmy, że StarCraft II: Wings of Liberty zadebiutowało na rynku 27 lipca 2010 roku. Gra doczekała się dwóch rozszerzeń: Heart of the Swarm oraz Legacy of the Void. Niestety nic nie wskazuje na to, byśmy w najbliższym czasie mogli spodziewać się części trzeciej, choć rok temu szef Blizzarda nie wykluczał możliwości powrotu marki. Ostatnio pojawiły się za to plotki nt. strzelanki osadzonej w tym uniwersum.
Część odnośników na tej stronie to linki afiliacyjne. Klikając w nie zostaniesz przeniesiony do serwisu partnera, a my możemy otrzymać prowizję od dokonanych przez Ciebie zakupów. Nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!