Star Citizen - w przyszłym tygodniu pojawi się pierwszy moduł gry
Zgodnie z zapowiedzią, w przyszły czwartek pojawi się pierwszy spośród serii modułów zawierających poszczególne elementy gry Star Citizen. Osoby, które wsparły projekt, otrzymają na początek wirtualny hangar, umożliwiający oglądanie i modyfikowanie statków.
Od jakiegoś czasu wiadomo było, że jeszcze przed rozpoczęciem testów wersji alfa Star Citizen, kosmicznego symulatora od Chrisa Robertsa, doczekamy się kilku modułów, zawierających pojedyncze elementy finalnej produkcji. Przy okazji targów Gamescom zapowiedziano, że pierwszy z nich: Hangar Module, zawierający, jak sama nazwa wskazuje, wirtualny hangar dla statków zostanie udostępniony w przyszły czwartek. Będzie on dostępny dla wszystkich, którzy wsparli projekt kwotą przynajmniej kilkunastu dolarów.
- Przyszły czwartek – Hangar Module
- Grudzień 2013 – Dogfight Module
- Marzec-kwiecień 2014 – Social / Planetside Module
- Kwiecień-sierpień 2014 – FPS / Ship Boarding Module
- Sierpień 2014 – start alfa testów kampanii single player (Squadron 42)
- Grudzień 2014 – start beta testów rozgrywki MMO
- Początek 2015 – premiera finalnej wersji Star Citizen
Moduł odda do naszej dyspozycji dużą, zamkniętą przestrzeń, po której będziemy się przemieszczać niczym w grze FPP, do woli podziwiając nasz pojazd. Aplikacja wystąpi w kilku odmianach, jako że wielkość i wygląd naszego hangaru (oraz model statku, który otrzymujemy na starcie) są uzależnione od ilości gotówki, którą wpłaciliśmy na konto twórców. Jednostkę oglądniemy zarówno z zewnątrz, jak i od środka, będzie też możliwość dokonywania jej modyfikacji. Co więcej, wraz z nabywaniem kolejnych pojazdów „garaż” ulegnie automatycznemu powiększeniu. Nie zabraknie również małego łazika, którym będziemy się przemieszczać się po rozleglejszym obszarze.
Następnym w kolejności modułem ma być Dogfight, umożliwiający wylot naszym statkiem z hangaru i wzięcie udziału w kosmicznych pojedynkach z innymi graczami – aplikacji tej doczekamy się pod koniec bieżącego roku. Z kolei początek przyszłorocznej wiosny przyniesie nam Planetside Module, dający sposobność do zejścia z pokładu na którejś planecie lub stacji kosmicznej i odwiedzenia chociażby lokalnej kantyny. Później (prawdopodobnie latem) udostępniony zostanie Ship Boarding Module, w którym przemierzymy korytarze naszej jednostki, już obsadzone przez załogę, a także weźmiemy udział w walkach na jej pokładzie.
Natomiast kolejny etap rozwoju Star Citizen to już start testów wersji alfa (w sierpniu 2014 roku), oferujących jedynie rozgrywkę dla pojedynczego gracza. Następnej zimy udostępniona zostanie beta, zawierająca już tryb MMO, by w ciągu pierwszych miesięcy 2015 roku mógł z kolei zadebiutować finalny produkt, zawierający zarówno kampanię fabularną dla samotników, jak i sandboksową rozgrywkę z żywymi graczami.
Star Citizen to kosmiczny symulator stworzony na silniku CryEngine 3, który został ufundowany w całości przez samych graczy. Jest to zarazem absolutny rekordzista takiego modelu finansowania produkcji, mający na swoim koncie już 15,8 milionów dolarów. Gwarantem, że nie będą to pieniądze wrzucone w błoto, jest tutaj osoba Chrisa Robertsa, twórcy legendarnego Wing Commandera, który kieruje pracami nad omawianym projektem. Deweloper jest przekonany, że przed końcem bieżącego roku tytuł zgromadzi 20 milionów dolarów, dlatego co trochę ujawniany jest kolejny próg finansowy, którego osiągnięcie pozwoli wzbogacić Star Citizen o nową zawartość. Więcej na ten temat przeczytacie w tej wiadomości. Zachęcamy również do zapoznania się z naszą zapowiedzią:
- Gra Star Citizen, czyli co najlepsze z Wing Commandera, Privateera i EVE Online
- Oficjalna strona gry Star Citizen