autor: Aleksander Kaczmarek
Star Citizen ufundowany w jednej trzeciej
Chris Roberts i zespół deweloperski Roberts Space Industries zebrali już ponad 650 tys. dolarów na dokończenie produkcji gry Star Citizen. Wynik mógłby być jeszcze wyższy, gdyby nie fakt, że wskutek dużego zainteresowania graczy strona projektu zaliczyła poważną awarię i przez kilkadziesiąt godzin wyświetlana była jedynie jej kopia zapasowa.
Gra Star Citizen oficjalnie zapowiedziana została zaledwie cztery dni temu. Wtedy też na internetowej stronie projektu ruszyła zbiórka pieniędzy na jego realizację. Deweloperzy, na czele z Chrisem Robertsem, liczą na co najmniej 2 miliony dolarów wsparcia od graczy. Kwota wydaje się realna, zważywszy na fakt, że do tej pory udało się zgromadzić jedną trzecią wymaganej sumy (przeszło 650 tys. dolarów), a do zakończenia zbiórki pozostało ponad trzy i pół tygodnia.
„Prosimy o większe wsparcie, ale też nie budujemy typowej crowd-fundingowej gry. Chcemy stworzyć grę, które będzie na równi konkurować z największymi konsolowymi tytułami z kategorii AAA” - argumentuje Chris Roberts.
Niestety, nie obyło się bez problemów natury technicznej. Informacja o nowym space-simie twórcy kultowego Wing Commandera wywołała tak duże poruszenie wśród fanów, że nie wytrzymały tego serwery, na których zamieszczono stronę WWW projektu. Co gorsza, ograniczyło to również możliwość finansowego wsparcia gry. Deweloperzy zdecydowali się bowiem nie korzystać z popularnych platform finansowania społecznościowego (np. Kickstarter) i własnymi siłami przeprowadzić zbiórkę. Według ustaleń serwisu Polygon, do momentu awarii Star Citizen był na najlepszej drodze, by ustanowić crowd-fundingowy rekord w branży gier. W ciągu zaledwie kilku godzin gracze wpłacili 160 tys. dolarów.
Star Citizen jest pierwszą grą Chrisa Robertsa po 10 latach przerwy. Znany projektant chce połączyć najlepsze elementy gatunku space-sim (kosmicznych symulatorów) z możliwościami, jakie stwarza zaawansowany technicznie silnik CryEngine 3. Tytuł adresowany wyłącznie na komputery PC ukaże się w 2014 roku. Wcześniej dostęp do wersji alfa oraz zamkniętych betatestów uzyskają gracze, którzy zdecydują się wziąć udział w zbiórce pieniędzy potrzebnych na realizację przedsięwzięcia.