autor: Kamil Zwijacz
Star Citizen - moduł FPS opóźniony
Studio Cloud Imperium Games, pracujące nad grą Star Citizen, poinformowało, że moduł FPS, znany jako Star Marine, nie zostanie udostępniony graczom w najbliższym czasie, gdyż boryka się z rozmaitymi problemami. Pierwotnie debiut (w ramach beta testów) tego elementu planowany był na wiosnę bieżącego roku.
Na początku bieżącego roku studio Cloud Imperium Games ujawniło kalendarz prac przy grze Star Citizen na 2015 rok. Według niego publiczne beta testy modułu FPS miały rozpocząć się wiosną, ale tak się nie stało. Twórcy napotkali bowiem na rozmaite problemy, o czym poinformowano na stronie produkcji. Wyjawiono, że obecny build trybu pierwszoosobowego (Star Marine) nie spełnia standardów nadchodzącego kosmicznego symulatora i boryka się z różnymi kłopotami technicznymi oraz tymi dotyczącymi rozgrywki. W związku z tym postanowiono oddelegować do prac więcej deweloperów, ale nie wiadomo, kiedy moduł zostanie udostępniony graczom. Zapewniono jednak, że jego opóźnienie nie wpłynie znacząco na prace przy innych elementach Star Citizen i: „dwa dodatkowe miesiące spędzone przy Star Marine nie oznaczają dwumiesięcznego opóźnienia Star Citizen”.
- Gatunek: kosmiczny symulator
- Deweloper: Cloud Imperium Games
- Platformy sprzętowe: komputery PC
- Data premiery pełnej wersji: 2016 rok
- Inne: budżet produkcji przekroczył 84 mln dolarów
Chris Roberts wyjawił, że dodatkowy deweloping modułu FPS przyczyni się do rozwoju całego projektu. Krótko pisząc, udoskonalenie technologii w tym przypadku, zaowocuje mniejszą ilością problemów w pozostałych elementach produkcji.
W związku z tym tegoroczna premiera Arena Commander 2.0 i pierwszego epizodu Squadron 42 jest raczej niezagrożona, aczkolwiek trzeba pamiętać, że projekt jest na tyle duży, że wszystko jest możliwe. Zresztą przełożenie premiery Star Marine to nie pierwsza obsuwa w przypadku Star Citizen. Debiut modułu Dogfighting przesuwany był kilka razy, więc…
Tak czy siak, premiera pełnej wersji głośnego kosmicznego symulatora ma się odbyć w 2016 roku wyłącznie na komputerach osobistych. Przy okazji warto wspomnieć, że do tej pory uzbierano na produkcję ponad 84 mln dolarów, które otrzymano dzięki wpłatom (zamówienia przedpremierowe, statki itd.) od ponad 900 tys. osób.
- Star Citizen - kompendium wiedzy
- Star Citizen - spełnienie marzeń fanów kosmicznych symulatorów?
- Oficjalna strona gry Star Citizen