Star Citizen – debiut modułu Dogfighting opóźni się o kilka miesięcy
Chris Roberts poinformował, że Dofighting module, stanowiący część Star Citizen, zostanie udostępniony kilka miesięcy później, niż planowano. Przyczyną jest chęć dopracowania projektu. Niestety, nie podano, na kiedy dokładnie przełożono wypuszczenie modułu.
Mamy złe wieści dla wszystkich fanów Star Citizen, którzy spodziewali się dostać pod choinkę możliwość otwarcia wrót wirtualnego hangaru i zabrania swojego statku w przestrzeń kosmiczną, by stoczyć kilka potyczek. Chris Roberts poinformował niedawno, że postanowił opóźnić termin debiutu Dogfighting module o kilka miesięcy.
- Nowy symulator kosmiczny od Chrisa Robertsa
- Połączy jednoosobową kampanię z trybem MMO
- Zostanie stworzony na CryEngine 3
- Fundują go gracze – obecnie twórcy mają na koncie prawie 35 mln dolarów
- Finalna wersja zadebiutuje na początku 2015 roku
”Wraz z upływem czasu zacząłem robić się coraz bardziej poddenerwowany wobec planu wydania Dogfighting module, zwłaszcza przy rosnącej liczbie członków zespołu” – napisał szef studia Cloud Imperium Games. – „Przy tylu osobach zajmujących się wersją alfa, potrzebujemy zupełnie innego poziomu wsparcia, wiążącego się z solidną ilością pracy nad multiplayerowymi strukturami silnika CryEngine, takimi jak system poczekalni czy dołożenie starań, by serwery były w stanie obsługiwać rozgrywki. Niestety, te rzeczy nie będą gotowe jeszcze przez kilka miesięcy – a to właśnie na nich miał zostać zbudowany moduł, tak aby można było połączyć go z hangarem, listą przyjaciół, czatem itp.”
Zapowiadając stworzenie Dogfighting module, Chris Roberts nie spodziewał się, że w czasie jego planowanego debiutu Star Citizen będzie cieszył się tak wielkim rozgłosem. Z tego względu deweloper doszedł do wniosku, że moduł musi być znacznie bardziej dopracowany – jak się wyraził, „bardziej niż zwykła alfa”. Z drugiej strony, teoretycznie można było przygotować coś, co zawierałoby raptem parę scenariuszy do zabawy jednoosobowej, jednak uznano, że skoro nawet singleplayerowa kampania (Squadron 42) będzie dawała możliwość połączenia się z siecią celem zaproszenia kogoś do zabawy w kooperacji, to i Dogfighting module nie może być pozbawiony internetowych funkcji.
Niestety, Chris Roberts nie wyjawił, o ile dokładnie miesięcy ma opóźnić się wypuszczenie Dogfighting module. Na szczęście nie musimy obawiać się, że ten sam los spotka pozostałe moduły, jako że prace nad nimi powierzono odrębnym zespołom. Z tego samego względu nie powinna być zagrożona premiera właściwej części Star Citizen, zaplanowana na początek 2015 roku.
Przypomnijmy, że najnowsze dzieło twórcy Wing Commandera to crowdfundingowy projekt, który w tej chwili dysponuje budżetem w wysokości prawie 35 milionów dolarów. Jedyną docelową platformą sprzętową omawianego tytułu są pecety.
- Star Citizen - spełnienie marzeń fanów kosmicznych symulatorów?
- Oficjalna strona internetowa gry Star Citizen