Sprzedaż The Last of Us wystrzeliła dzięki serialowi, także w Polsce
Serial HBO The Last of Us stał się takim hitem, że ciągnie w górę sprzedaż gier z tej marki.
Serial The Last of Us, czyli telewizyjna adaptacja gry studia Naughty Dog, cieszy się tak dużą popularnością, że doprowadził do znacznego skoku sprzedaży gier z tego cyklu.
- Jak donosi serwis gamesindustry.biz, w Wielkiej Brytanii po premierze serialu sprzedaż The Last of Us: Part I wzrosła o 238%, co pozwoliło grze znaleźć się na 20. pozycji największych bestsellerów miniowego tygodnia.
- Z kolei The Last of Us: Remastered na PS4 awansowało na 32. miejsce listy brytyjskich bestsellerów, dzięki wzrostowi sprzedaży o 322%.
- Zwiększone zainteresowanie marką widać również w PlayStation Store. W chwili pisania tej wiadomości The Last of Us: Remastered jest największym cyfrowym bestsellerem, a na drugim miejscu znajduje się The Last of Us: Part II. W USA jest podobnie, tyle że kolejność tych produkcji na podium jest odwrócona.
Warto wspomnieć, że to nie pierwszy taki przypadek synergii świata seriali i gier. Wiedźmin 3: Dziki Gon także mocno na tym zyskał – premiery netfliksowych adaptacji książek Andrzeja Sapkowskiego powodują skoki sprzedaży oraz wyników aktywności trzeciej części serii studia CD Projekt. Podobny efekt w przypadku Cyberpunka 2077 przyniósł debiut anime Cyberpunk: Edgerunners.
Przypomnijmy, że The Last of Us: Part I, czyli remake gry, na której bazuje pierwszy sezon serialu, ukazał się 2 września ubiegłego roku na PlayStation 5. W planach jest również wersja pecetowa, która zadebiutuje 3 marca tego roku.
- Nie grałem w The Last of Us, ale serial HBO jest też dla mnie (recenzja)
- Recenzja The Last of Us: Part I – jedna z gier wszech czasów jest jeszcze lepsza
ZASTRZEŻENIE
Firma GRY-OnLine S.A. otrzymuje prowizję od wybranych sklepów i usług, których oferty prezentowane są powyżej.