Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 24 sierpnia 2013, 20:45

autor: Adrian Werner

Sprzedaż gry Tomb Raider przekroczyła 4 mln egzemplarzy

Przedstawiciel firmy Square Enix poinformował, że gra Tomb Raider znalazła już ponad cztery miliony nabywców. Czyni to z niej najszybciej sprzedającą się część serii.

W gościnnym blogu na serwisie Gamasutra Darrell Gallagher z firmy Square Enix zdradził, że sprzedaż wydanej w tym roku gry Tomb Raider przekroczyła już 4 mln egzemplarzy. Tym samym produkcja jest najszybciej sprzedającą się odsłoną cyklu.

Wynik ten, choć imponujący, nie spełnił jednak do końca oczekiwań wydawcy. Nie powinno to jednak wpłynąć negatywnie na przyszłość marki. Studio Crystal Dynamics pracuje już nad kontynuacją, która powstaje z myślą o pecetach oraz konsolach Xbox One i PlayStation 4.

Darrell Gallagher dodał również, że Lara Croft and the Guardian of Light znalazło już ponad milion nabywców. Sukces ten gry i jej ciepłe przyjęcie przez fanów onieśmieliło twórców do większej swobody w eksperymentowaniu z formułą serii.

  1. Recenzja gry Tomb Raider - Lara Croft w jednej z najlepszych gier akcji ostatnich lat
  2. Oficjalna strona internetowa gry Tomb Raider

Tomb Raider trafił do sprzedaży w marcu tego roku. Gra pełni rolę restartu całej serii i pozwala na wcielenie się w młodą, wciąż niedoświadczoną Larę Croft. Twórcy wprowadzili liczne zmiany do formuły cyklu, zwłaszcza do systemu walki. Rezultat okazał się jedną z najlepszych gier akcji tego roku i tchnął w markę nowe życie.

Popularność gry zaczyna rozlewać się również na inne media. W zeszłym miesiącu podczas konwentu Comic-Con w San Diego wydawnictwo Dark Horse zapowiedziało serię komiksową, która będzie kontynuowała historię Lary po wydarzeniach z Tomb Raidera i jednocześnie ułoży fundamenty pod scenariusz drugiej części. Coraz głośniej mówi się również o powrocie marki na srebrny ekran.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej