Sony zainwestowało w Epic Games setki milionów dolarów
Firma Sony za ćwierć miliarda dolarów kupiła mniejszościowy pakiet udziałów w Epic Games. Ma to pomóc w zacieśnieniu współpracy obu przedsiębiorstw, ale nie ma mowy o żadnych umowach na wyłączność.
Firma Sony zainwestowała 250 mln dolarów w studiu Epic Games, nabywając mniejszościowy pakiet udziałów. W sumie producent silnika Unreal w ostatnich miesiącach pozyskał w ten sposób 1,83 mld dolarów na dalszy rozwój.
Komentując transakcję, obie firmy stwierdziły, że cementuje ona ich współpracę i pomoże w jej rozszerzeniu w przyszłości. Studio Epic Games nadal będzie mogło bez przeszkód wspierać inne platformy. Te 250 mln wystarczyło na zakup 1,4% udziałów, co oznacza, że deweloper wyceniany jest obecnie na 17,86 mld dolarów. Jak bardzo wzrosła jego wartość w ostatnich latach najlepiej ilustruje fakt, że w 2012 roku chińska korporacja Tencent nabyła 40% udziałów w studiu za 330 milionów dolarów.
Współpraca obejmie nie tylko gry, ale również inne segmenty rozrywkowe i technologiczne. Warto tutaj przypomnieć niedawny wirtualny koncert rapera Travisa Scotta w Fortnite. Artysta ten ma podpisany kontrakt z wytwórnią Sony Music. Możemy spodziewać się więcej podobnych projektów w przyszłości.
Należy także przypomnieć, że gdy w maju ujawniano Unreal Engine 5, demo technologiczne silnika zaprezentowano na PlayStation 5. Prezes Epic Games, Tim Sweeney, nie krył swoich zachwytów nad tą konsolą. Według niego wykorzystany w PS5 dysk SSD może znacząco zredukować ograniczenia, z jakimi muszą mierzyć się twórcy gier.
Firma Epic Games nie jest notowana na giełdzie, więc nie ma obowiązku ujawniania danych dotyczących wyników finansowych. Ale dzięki dwóm akcjom pozyskiwania inwestorów (pierwsza z nich odbyła się w zeszłym miesiącu), uzyskaliśmy trochę konkretów na ten temat. Według źródeł serwisu VentureBeat w zeszłym roku studio wypracowało przychód na poziomie 4,2 mld dolarów, a według prognoz w 2020 roku ma to być ponad 5 mld dolarów.
Samo Fortnite zarobiło w kwietniu tego roku 400 mln dolarów, a gracze spędzili w tym tytule 3,2 mld godzin. W uzyskaniu tak dobrych wyników pomogła pandemia koronawirusa, która sprawiła, że ludzie więcej czasu spędzali w domach.
Mimo to 2020 rok najpewniej nie będzie rekordowym dla firmy. W 2018 r. przychody Epic Games wyniosły bowiem 5,6 mld dolarów. Studio wykorzystało te środki głównie na inwestycje, w tym w stworzenie serwisu Epic Games Store.