Ghost of Tsushima pokonało Kratosa i stało się największą grą singleplayer Sony na PC
Gracze pecetowi zakochali się w Ghost of Tsushima: Director's Cut. Grze udało się przebić na Steamie wyniki aktywności zarówno Marvel’s Spider-Man Remastered, jak i God of War. Tym samym historia Jina Sakai stała się najpopularniejszą singleplayerową produkcją firmy Sony.
W ubiegłym tygodniu na PC z przytupem zadebiutowało Ghost of Tsushima: Director's Cut, czyli konwersja jednego z najlepszych exclusive’ów z konsol PlayStation. Już kilkanaście godzin po premierze oczywistym stało się, że pecetowe wydanie będzie wielkim hitem. Teraz, po weekendzie, skala tego sukcesu przebiła wszystkie inne konwersje Sony.
Wczoraj gra ustanowiła nowy rekord aktywności. W najgorętszym momencie niedzieli w Ghost of Tsushima: Director's Cut na PC bawiło się 77 154 osób równocześnie.
- To najwyższy wynik ze wszystkich konwersji z PlayStation, jakie wydało Sony. Jest to również najwyższy rekord w grach singleplayer tej firmy. Tym samym samurajskiej epopei studia Sucker Punch udało się przegonić dotychczasowego lidera w tej kategorii, jakim było God of War.
- Jedyną pozycją, która może pochwalić się wyższym wynikiem, jest Helldivers 2, ale jest to produkcja multiplayer i ukazała się ona równocześnie na PC i PS5, a nie – jak pozostałe pozycje – została przeniesiona na pecety długi czas po konsolowej premierze.
Warto też odnotować, że gra cieszy się bardzo dobrą opinią. Na Steamie aż 88% recenzji Ghost of Tsushima jest pozytywnych i wielu graczy chwali tytuł m.in. za to, jak działa on na ich pecetach.
Wyniki gier Sony na Steamie
# | Gra | Rekord aktywności na Steamie (tzw. all-time peak) |
1 | 458 709 | |
2 | 77 154 | |
3. | 73 529 | |
4. | 66 436 | |
5. | 56 557 | |
6. | 40 462 | |
7. | 36 496 | |
8. | 27 450 | |
9. | 13 539 | |
10. | 10 851 | |
11. | 8757 | |
12. | 6744 | |
13. | 6691 |
Ten sukces Ghost of Tsushima Director's Cut jest w sumie dosyć zaskakujący. Zarówno God of War, jak i Marvel’s Spider-Man Remastered są większymi markami i na PlayStation 4 sprzedały się lepiej niż samurajska gra studia Sucker Punch. Jednak, jak widać, gusta pecetowców są najwidoczniej trochę inne niż ich kolegów grających na konsolach.