Skradanie się w Assassin’s Creed: Shadows będzie dość oldskulowe. Dzięki Naoe, najdrobniejszej zabójczyni w historii serii, zrobimy świetny użytek z ciasnych miejsc
Ubisoft wyjaśnił, jak dokładnie zostanie zrealizowane skradanie się w Assassin’s Creed: Shadows.
Wczoraj informowaliśmy Was o nadchodzącej serii artykułów od Ubisoftu na temat Assassin’s Creed: Shadows. Dziś ukazał się pierwszy z nich, wyjaśniający dokładniej, jak będzie wyglądało skradanie się w kolejnej odsłonie skrytobójczej serii.
Przypomnijmy, że w AC: Shadows wystąpi dwoje protagonistów – Naoe i Yasuke. Ta pierwsza bohaterka będzie drobniejsza i zwinniejsza, więc, jak wiemy, to jej znakiem rozpoznawczym okażą się skradanie się oraz mordowanie z ukrycia. Co dokładnie dla tej postaci przygotowało francuskie studio?
- Wprowadzona zostanie mechanika obserwacji oraz orlej perspektywy, znana już z poprzednich części. Tym razem będzie jednak działać trochę inaczej – podczas korzystania z obserwacji (jak to wygląda w praktyce, sprawdzicie w poniższym filmiku) musimy polegać na zmysłach postaci i rozglądać się uważnie. Z kolei w trakcie orlej wizji zlokalizujemy choćby ukrytych przeciwników.
- Ważnym elementem skradania się będzie chowanie się w tytułowych cieniach. W mroku wrogowie nas nie zobaczą. Dodatkowo podczas przemieszczania się wykorzystamy kucanie, aby zredukować hałas skrzypiącej podłogi, a także nowe dla serii czołganie się, przydatne przy zadawaniu ciosów.
- Arsenał Naoe ma się składać z 4 elementów: bomb dymnych, pasów shinobi, kunai oraz shurikenów.
- Jak mówią twórcy, Naoe jest najdrobniejszym asasynem w cyklu, a to stwarza nowe możliwości zabójstw. Bohaterka będzie w stanie wejść do ciasnych przestrzeni i wykorzystać je na swoją korzyść.
- Jak wiemy już od jakiegoś czasu, w AC: Shadows powróci podwójne zabójstwo, pierwotnie wprowadzone w kultowej „dwójce”. Zabraknie za to znanego z ostatnich odsłon serii „automatycznego” zabójstwa z krzaków – tutaj złapiemy nasz cel i przeciągniemy go w inne miejsce, korzystniejsze do natychmiastowego ukrycia zwłok.
- W produkcji pojawi się też nowy typ niebezpośredniego wroga – słudzy. Jeśli dojrzą nas oni w momencie wykonywania misji, momentalnie zaalarmują okolicę. Na ten sygnał mogą przybyć choćby samuraje, których wcale nie tak łatwo zlikwidować.
- Wraz z rozwojem akcji musimy pamiętać również o regularnym ulepszaniu bohaterki. W przeciwnym razie nie zdoła ona dokonać skrytobójstwa na silniejszych wojownikach.
- Yasuke nie zostanie całkowicie pozbawiony opcji skradania się. Przy pomocy łuku zada on śmiertelne ciosy z daleka, a nawet z bliska, jeżeli nieprzyjaciel będzie odpowiednio rozproszony.
Zaznaczmy, że drugi artykuł Ubisoftu ma powiedzieć nam więcej o walce jako takiej w AC: Shadows. Tytuł zadebiutuje na rynku 14 lutego 2025 roku i trafi na PC, PlayStation 5 oraz Xboxy Series X/S.