autor: Maciej Śliwiński
Second Life popularniejsze od Warhammera i EVE Online
Badania przeprowadzone przez firmę Nielsen Media Research, zajmującą się analizą rynku mediów i gier, podają, że Second Life jest jednym z najpopularniejszych tytułów w Stanach Zjednoczonych i wyprzedza między innymi Warhammera Online i EVE Online.
Badania przeprowadzone przez firmę Nielsen Media Research, zajmującą się analizą rynku mediów i gier, podają, że Second Life jest jednym z najpopularniejszych tytułów w Stanach Zjednoczonych i wyprzedza między innymi Warhammera Online i EVE Online.
Badania przeprowadzono w ponad 180 tysiącach gospodarstw domowych w Stanach Zjednoczonych. Co ciekawe, pracownicy Nielsena nie prowadzili klasycznych ankiet, a po prostu mierzyli aktywność na komputerach i konsolach badanych. Pierwsze miejsce bezapelacyjnie zajął World of Warcraft – przeciętny amerykański użytkownik spędza w tygodniu 653 minuty buszując po stronach największego wirtualnego świata, który zamieszkuje według oficjalnych danych Blizzarda ponad 11 milionów osób.
Zaskakujące jest natomiast miejsce drugie. Wirtualna alternatywa dla prawdziwego świata, gra Second Life wyprodukowana przez firmę Linden Lab, wyprzedziła o wiele bardziej znane i wydawałoby się popularne tytuły. Amerykanie spędzają średnio w wirtualnej rzeczywistości tej aplikacji o wiele więcej czasu niż przy popularnych grach MMORPG: Warhammer Online czy EVE Online. Popularność Second Life jest zresztą dostrzegana przez wiele firm, polityków czy nawet uczelni. Swoje oddziały w świecie gry mają między innymi Uniwersytet Jagielloński czy MIT. Kampanię wyborczą w grze prowadził Barack Obama, a dwa lata temu internauci emocjonowali się rywalizacją o fotel prezydenta Francji – zarówno Nicolas Sarkozy, jak Segonele Royal posiadali swoje biura wyborcze w grze.
Pierwszą dziesiątkę rankingu zdominowały gry Blizzarda. Poza wspominanym World of Warcraft, w czołówce zestawienia znajdują się również Warcraft 3: The Frozen Throne oraz Starcraft. Popularna w USA jest również seria gier Cywilizacja, w pierwszej dziesiątce znajdują się dwa tytuły przygotowane przez 2K Games.
Marnie w porównaniu do stron poświęconych grom wypadają najpopularniejsze serwisy społecznościowe w sieci. Lider na rynku dostarczania usług wideo – YouTube zajmuje odległe miejsce, a strony tego serwisu przeglądane są średnio przez 47 minut w tygodniu. Nieco lepiej prezentuje się Facebook – 84 minuty tygodniowo, za to bardzo słabym wynikiem legitymuje się muzyczny serwis MySpace – amerykańskie rodziny spędzają na nim tylko 10,5 minuty w tygodniu. Całość badań Nielsen Media Research znajdziecie pod tym adresem.