autor: Grzegorz Ferenc
Samodzielna gra DayZ początkowo bez wsparcia dla modów
Odpowiadając na pytanie użytkownika serwisu Reddit, Dean Hall, twórca niezwykle popularnego moda do gry ArmA II napisał, że samodzielna wersja DayZ tuż po premierze nie będzie wspierać modów.
Po niezwykle obiecujących zapowiedziach samodzielnej gry DayZ z początku miesiąca, Dean Hall – jej pomysłodawca i twórca – dodał łyżki dziegciu do beczki miodu, informując za pośrednictwem serwisu Reddit, że pełna wersja tytułu z początku nie będzie wspierać modów.
Pozostaje mieć nadzieję, że pomimo tej kuriozalnej decyzji komercyjna wersja DayZ doczeka się takiej opcji prędzej niż później, zważywszy na fakt, iż w niezwykle popularną modyfikację do ArmA II gra już ponad milion osób i powstała ona właśnie dzięki społeczności moderskiej.
Gwoli przypomnienia, DayZ to modyfikacja wojskowej strzelanki taktycznej autorstwa studia Bohemia Interactive, w której głównym zadaniem graczy jest przetrwanie apokalipsy zombie. Uczestnik zabawy musi radzić sobie z niesprzyjającymi warunkami klimatycznymi, brakiem odpowiedniego wyposażenia lub głodem.
Światowa premiera samodzielnej wersji gry planowana jest na grudzień na PC. Twórcy zapowiadają, że komercyjna edycja DayZ będzie różnić się od istniejącego moda – ma być bardziej przystępna dla początkujących graczy i wyeliminować część błędów nękających oryginał.
- Oficjalna strona gry DayZ
- Oficjalna strona moda DayZ do gry ArmA II
- DayZ – czym się będzie różniła się samodzielna gra od moda?