autor: Daniel Kazek
Rise & Fall: Civilizations at War - nowy developer i data premiery
Wątpliwości co do przyszłości projektu zatytułowanego Rise & Fall: Civilizations at War, nareszcie zostały rozwiane. Koncern wydawniczy Midway, poinformował o wznowieniu prac.
Wątpliwości co do przyszłości projektu zatytułowanego Rise & Fall: Civilizations at War, nareszcie zostały rozwiane. Koncern wydawniczy Midway, poinformował o wznowieniu prac.
Przypomnijmy, że za ciekawie zapowiadającą się strategię czasu rzeczywistego, pierwotnie odpowiedzialni byli programiści ze Stainless Steel Studios (twórcy Empire Earth). Niestety, pod koniec listopada bostoński developer zakończył swoją działalność, na co największy wpływ miała decyzja Midway o zaprzestaniu finansowania swojego partnera.
Zgodnie z oficjalną zapowiedzią, obecnie Rise & Fall: Civilizations at War powstaje w wewnętrznym studiu Midway rodem z San Diego. W skład zespołu opiekującego się tytułem wchodzą m.in. autorzy Heroes of Might and Magic oraz Lords of EverQuest. Co zrozumiałe, przesunięta została data premiery gry. Według najnowszych informacji, program na amerykańskie półki sklepowe trafi w czerwcu bieżącego roku.
Jako ciekawostkę należy odnotować zeszłoroczne spekulacje, jakoby Midway postawił krzyżyk na kilku, podlegających mu studiach. W gronie zlikwidowanych zespołów wymieniano m.in. właśnie oddział z San Diego. Tymczasem jak widać, twórcy Gauntlet: Seven Sorrows mają się dobrze, a my czekamy na Rise & Fall: Civilizations at War.
Rise & Fall: Civilizations at War, na pierwszy rzut oka przypomina Rome: Total War czy Praetorians, aczkolwiek znacznie bliżej jej do Age of Empires. Na ekranie wizualizują się nam ogromne armie walczące ze sobą na rozległych polach bitewnych oraz oblężenia dobrze umocnionych twierdz czy miast. Na wirtualnych strategów czekają wojska czterech ówczesnych potęg (Rzymu, Grecji, Persji oraz Egiptu), nad którymi mogą objąć dowodzenie. Ponadto, pojawiają się tu też żołnierze Babilonu, barbarzyńskiej Galii, Asyrii czy Kartaginy, lecz te nacje niestety nie są grywalne.
W skład armii wchodzić może ponad 80 rodzajów jednostek, w tym piechota, łucznicy, kawaleria, bronie oblężnicze oraz flota wojenna. Oczywiście, każda z cywilizacji posiada własne, specjalizowane jednostki. Wspomnianą wcześniej flotę widzimy bardzo często, ponieważ twórcy gry zdecydowali się położyć duży nacisk właśnie na bitwy morskie.
Bardziej szczegółowe informacje na temat gry, znaleźć można w naszej Encyklopedii.