autor: Karolina Talaga
Prace nad Rise and Fall: Civilizations at War nie zostały wstrzymane
W listopadzie informowaliśmy o zakończeniu rynkowej działalności bostońskiego zespołu developerskiego Stainless Steel Studios, którego załoga, w momencie zamknięcia, pracowała nad jednym projektem - grą Rise and Fall: Civilizations at War dla firmy Midway. Wówczas nie było jeszcze wiadomo, co stanie się z w/w tytułem.
W listopadzie informowaliśmy o zakończeniu rynkowej działalności bostońskiego zespołu developerskiego Stainless Steel Studios, którego załoga, w momencie zamknięcia, pracowała nad jednym projektem - grą Rise and Fall: Civilizations at War dla firmy Midway. Wówczas nie było jeszcze wiadomo, co stanie się z w/w tytułem. Teraz Midway poinformowała, że pomimo zamknięcia studia SSS, prace nad grą nie zostały przerwane i firma dołoży wszelkich starań, aby finalny produkt zgadzał się z koncepcją jej pierwotnych twórców. Zatem wygląda na to, że dalszym developingiem zajmie się jakieś wewnętrzne studio Midway.
Rise & Fall: Civilizations at War na pierwszy rzut oka przypomina Rome: Total War czy Praetorians, aczkolwiek znacznie bliżej jej do Age of Empires. Na ekranie wizualizują się nam ogromne armie walczące ze sobą na rozległych polach bitewnych oraz oblężenia dobrze umocnionych twierdz czy miast. Na wirtualnych strategów czekają wojska czterech ówczesnych potęg (Rzymu, Grecji, Persji oraz Egiptu), nad którymi mogą objąć dowodzenie. Ponadto, pojawiają się tu też żołnierze Babilonu, barbarzyńskiej Galii, Asyrii czy Kartaginy, lecz te nacje niestety nie są grywalne. W skład armii wchodzić może ponad 80 rodzajów jednostek, w tym piechota, łucznicy, kawaleria, bronie oblężnicze oraz flota wojenna.
Termin debiutu rynkowego Rise and Fall: Civilization at War jest zaplanowany na 2006 rok. Więcej informacji na temat tej produkcji znajdziecie w naszej Encyklopedii Gier.