Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 24 września 2024, 13:44

autor: Adrian Werner

Remastery zalewają rynek. Po Sony również Capcom zdaje się planować wiele odświeżonych wersji gier

Dead Rising Deluxe Remaster to dopiero początek. Wszystko wskazuje na to, że firma Capcom szukuje remastery wielu innych klasycznych produkcji ze swojego portfolio.

Źródło fot. Capcom
i

Żyjemy w erze remasterów, która coraz mocniej się rozkręca. Jednym z liderów tego trendu jest koncern Sony, ale to nie jedyna japońska firma podążająca tym szlakiem. W ubiegłym tygodniu Capcom wydał Dead Rising Deluxe Remaster, a teraz wiele wskazuje na to, że ten wydawca ma w planach odświeżenie wielu innych produkcji.

  1. Taki wniosek można wyciągnąć z nowej ankiety dla graczy. Capcom pyta w niej, czy chcieliby więcej tzw. Deluxe Remasterów, co zdefiniowane jest jako produkcje, które zarówno poprawiają grafikę (w tym modele postaci), jak i oferują ulepszenia rozgrywki.
  2. Firma chce też wiedzieć, czy gracze wolą Deluxe Remastery, czy pełne remaki.
  3. Capcom pyta również o to, z jakiej serii gracze najbardziej chcieliby zobaczyć gry w odświeżonej formie. Wśród opcji dostępne są takie cykle, jak Lost Planet, Devil May Cry, Dino Crysis, Power Stone, Resident Evil, Onimusha, Darkstalkers czy Okami.
  4. Firma dopytuje się też, czy gracze mają ochotę na więcej produkcji z serii Dead Rising i jeśli tak, to czy wolą więcej Deluxe Remasterów, remake’ów, czy też zupełnie nowej odsłony.

Dead Rising Deluxe Remaster ukazało się 19 września, równocześnie na PC oraz konsolach Xbox Series S, Xbox Serie X i PlayStation 5. Gra oferuje lokalizację kinową, czyli z polskimi napisami.

Produkcja spotkała się z ciepłym przyjęciem. Na Steamie 82% recenzji graczy chwali Dead Rising Deluxe Remaster, co serwis kategoryzuje jako „bardzo pozytywny” odbiór gry. Projekt spodobał się również mediom branżowym – według danych zgromadzonych przez Open Critic, średnia ocen wynosi 80%.

  1. Dead Rising Deluxe Remaster na Steamie

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej