Remaster GTA 4 może powstawać; dowodem znikające mody
Na życzenie firmy Take-Two z sieci zaczęły znikać kolejne mody do serii GTA. Ich dobór sugeruje, że w planach mogą być remastery Grand Theft Auto 4 oraz GTA Advance.
Studio Rockstar Games i firma Take-Two Interactive kontynuują wojnę z modami do serii GTA. Serwis Libertycity.net (wraz z kilkoma innymi portalami, np. ModDB) został zmuszony do usunięcia ze swojej strony trzech fanowskich projektów:
- GTA Advance PC Port Beta 2
- The Lost and Damned Unlocked for GTA 4
- GTA IV EFLC The Lost And Damned (65%)
Pierwszy z nich odtwarzał w GTA 3 miasto z przenośnego Grand Theft Auto Advance. Z kolei The Lost and Damned Unlocked for GTA 4 pozwalał podmienić w czwartej części serii model Nico na Johnny’ego Klebitza z dodatku Grand Theft Auto IV: The Lost and Damned.
Natomiast GTA IV EFLC The Lost And Damned (65%) to zwykły savegame, wykonany po ukończeniu 65% kampanii. Trudno sobie wyobrazić, co mogło przeszkadzać studiu Rockstar Games i firmie Take-Two Interactive w tym przypadku.
Żądanie usunięcia tych modów jest dziwne. Niektórzy fani podejrzewają, że w planach jest odświeżona wersja GTA 4 i dlatego rozpoczęto usuwanie projektów do czwartej odsłony cyklu. Podobne akcje przeprowadzono przed premierą Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition. Plotki o remasterze czwartej odsłony cyklu pojawiły się kilka dni temu i najnowsze wydarzenia dodają im wiarygodności.
Usunięcie moda GTA Advance PC Port Beta 2 też może być tym spowodowane. Niewykluczone, że w planach jest odświeżona wersja gry Grand Theft Auto Advance. Świetnie sprawdziłaby się ona zwłaszcza na Nintendo Switch oraz urządzeniach mobilnych.
Walka Rockstar Games i firmy Take-Two Interactive z modami do GTA zawsze jest wybiórcza. Tylko garstka projektów jest atakowana, a oba podmioty tolerują większość modyfikacji do tej serii. Dlatego gdy pojawiają się żądania usunięcia jakiegoś moda, to najczęściej związane jest to z planami dotyczącymi nadchodzących komercyjnych produkcji z tej marki. Najpewniej tak jest i w tym przypadku, choć trudno się dopatrzyć powodu, dla którego stary save koniecznie musiał zniknąć z sieci.
Przypomnijmy, że Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition ukazało się 11 listopada tego roku na PC oraz konsolach Xbox One, PlayStation 4, Xbox Series X/S, PlayStation 5 i Nintendo Switch. Z kolei w przyszłym roku zadebiutować mają wersje na mobilne na systemy iOS i Android.
Chcesz dowiedzieć się więcej na temat problemów twórców modów do serii GTA? Jeśli tak, to polecamy inne nasze artykułu w tym temacie:
- Mod GTA Underground zniknie po 6 latach przez „rosnącą wrogość” T2
- Twórcy moda re3 do GTA 3 pozwani przez Take-Two Interactive
- Popularne mody do GTA III, Vice City i San Andreas usunięte przez Take-Two
- Mam już dość tych wszystkich remake’ów gier
- Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition – strona oficjalna