Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 22 stycznia 2025, 09:58

autor: Adrian Werner

GTA VC: The NextGen Edition ma dokładną datę premiery. Projekt przenosi Vice City na silnik Grand Theft Auto IV

Fani nie ustają w próbach przenoszenia starszych odsłon GTA na silniki nowszych części, mimo że Rockstar stale ubija projekty tego typu.

Źródło fot. Rockstar Games
i

Rockstar Games ma paskudny zwyczaj „ubijania” fanowskich projektów, będących de facto odświeżonymi wersjami gier tego studia. Mody wprowadzające np. lepsze tekstury czy modele są jeszcze w wielu wypadkach tolerowane, ale próby tworzenia nieoficjalnych remasterów i remake’ów nader często kończą się interwencją prawników firmy.

W taki sposób kilka dni temu zastopowano rozwój Liberty City Preservation Project, który przenosił mapę z GTA IV do GTA V. Jednak nawet to nie jest w stanie powstrzymać kolejnych moderów i jeden z obiecujących projektów tego typu dostanie ostateczną wersję jeszcze w tym tygodniu.

  1. Mowa o Vice City: The NextGen Edition, czyli modyfikacji, która przenosi do Grand Theft Auto IV całe GTA: Vice City.
  2. Określenie „całe” nie jest wcale przesadą. Autorzy nie ograniczyli się bowiem tylko do mapy świata i odtworzyli w GTA 4 również wszystkie misje i znajdźki, jak również przenieśli muzykę. W praktyce będzie to zatem nieoficjalny remaster Vice City.
  3. Finalna wersja tej modyfikacji ma zadebiutować już w najbliższą sobotę.
  4. Ogłaszając termin premiery, twórcy wypuścili również nowy zwiastun, który możecie obejrzeć poniżej.

Do premiery pozostało więc raptem kilka dni i z tego powodu raczej nie ma powodu obawiać się, że prawnicy Rockstar Games zdążą wykoleić ten projekt. Nawet jeśli w przyszłości studio spróbuje coś z tym zrobić, to fakt, że odbędzie się już to po premierze finalnej wersji Vice City: The NextGen Edition oznacza, że takie działania będą mało skuteczne, bo jakiś mirror zawsze się znajdzie.

  1. Najlepsze odsłony serii GTA – wybór redakcji GRYOnline.pl

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej