Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 13 marca 2024, 08:33

Blizzard wysłuchał graczy Diablo 4. Zmiany w przedmiotach przetestujemy przed 4. sezonem [Aktualizacja: Cięgi i patch 1.3.4]

Publiczny Serwer Testowy trafi do Diablo 4 i pozwoli graczom przetestować wielkie zmiany w systemie przedmiotów. Blizzard potwierdził też datę premiery Cięgów.

Źródło fot. Blizzard Entertainment / Microsoft.
i

Aktualizacja #3

Blizzard udostępnił łatkę 1.3.4 (na wszystkich platformach), która skupia się na poprawkach interfejsu i ułatwieniach dostępu. Niemniej małego „remontu” doczekał się również Seneszal. Pełną listę zmian sprawdzicie tutaj.

Aktualizacja #2 (6 marca)

Opisane w tej wiadomości Cięgi są już dostępne w Diablo 4, aczkolwiek jeszcze w niepełnej formie. Jak czytamy w oficjalnym komunikacie:

Gracze mogą już mierzyć się z Cięgami! To pełne adrenaliny wyzwanie jest dostępne dla wszystkich klas w Sferze Sezonowej zarówno dla postaci zwykłych, jak i hardkorowych. Aby aktywować Cięgi, należy udać się do południowo-zachodniego portu w Gea Kul w randze świata IV i przygotować się na ciężkie starcia w nieliniowych podziemiach o stałym układzie.

Każdy cykl zakończy się we wtorek o godz. 17:00, a nowe, zupełnie inne Cięgi będą dostępne o 19:15. Zawody z Cięgów Blizzard uruchomi „dopiero po pewnym czasie, gdy uda się odpowiednio wyważyć próby, biorąc pod uwagę umiejętności i zdolności graczy”. Więcej informacji znajdziecie na oficjalnej stronie gry.

Aktualizacja #1 (1 marca)

Diablo IV otrzymało aktualizację 1.3.3 (na wszystkich platformach). Pełną listę zmian, które wprowadziła, sprawdzicie tutaj.

Oryginalna wiadomość (1 marca)

Nowe Diablo ma wady, i to sporo. Gracze wciąż czekają, aż twórcy przynajmniej zdradzą jakieś szczegóły na temat planów uporania się z największymi bolączkami gry. Najwyraźniej deweloperzy wreszcie wysłuchali jednej z głównych próśb: Blizzard szykuje Publiczny Serwer Testowy (PTR), na którym będzie można wcześniej sprawdzić zmiany zmierzające do gry. Szczegóły zdradzono w trakcie najnowszej transmisji z serii „Pogawędki przy ognisku”.

Publiczny Serwer Testowy i zmiany w przedmiotach

Nie znaczy to, że studio będzie testować wszystkie nowości. Jak podał Adam Fletcher (dyrektor ds. społeczności Blizzarda), decyzja będzie uzależniona od skali zmian, ale PTR na pewno będzie dostępny przed następnym sezonem. Ten bowiem przyniesie ze sobą ogromne zmiany w systemie łupów, a datę rozpoczęcia ich testów poznamy „za kilka tygodni”.

Fani Diablo od dawna domagali się Publicznego Serwera Testowego, ale żądania te przybrały na sile po rozczarowującym starcie Sezonu Konstruktów. Wielu graczy nie mogło się nadziwić, jakim cudem niektóre nowości przeszły wewnętrzne testy (w tym przez długi czas znienawidzone pułapki, które szybko osłabiono) i podawało te uchybienia jako koronny dowód na to, że Diablo 4 musi pozwolić graczom na przetestowanie zmian przed premierą.

Deweloperzy nie zdradzili jeszcze, jak dokładnie zostanie zmodyfikowany system łupów. Zapewniono tylko, że będą to fundamentalne zmiany w zdobywanych przedmiotach, „wykraczające” poza wielkie poprawki wprowadzone w 2. sezonie gry. W zeszłym roku Blizzard mówił, że „loot” ma być początkiem „podróży” i łupy będą przydatne dla graczy nawet wtedy, gdy niekoniecznie będą pasować do ich potrzeb w takim stanie, w jakim wypadły z wrogów.

Nekromanckie (i nie tylko) Cięgi

Deweloperzy wspomnieli też o innych zmianach. Nekromanta zostanie znacząco wzmocniony w ramach poprawek balansu, które obejmą też bonusy dla druida i barbarzyńcy na wczesnych etapach gry.

Pierwsze z tych modyfikacji klas otrzymamy 5 marca wraz z premierą aktualizacji 1.3.3 oraz wyczekiwanej nowości: Cięgów (Gauntlet). Gracze liczyli na debiut tej nowinki wraz z rozpoczęciem 3. sezonu, ale wygląda na to, że warto będzie czekać. Przynajmniej jeśli sądzić po demie, które pokazali twórcy w trakcie transmisji, oraz szczegółowym omówieniu tego wyzwania na oficjalnej stronie Diablo 4.

Dla przypomnienia: Cięgi będą wymagającym lochem, którego układ i wrogowie będą zmieniać się co tydzień. Gracze będą mieli 8 minut na ukończenie wyzwania, przy czym po pokonaniu bossa pojawi się wzmocnienie postaci. Podniesienie go odrodzi wszystkich przeciwników, a celem będzie zebranie jak największej liczby Dowodów Potęgi (Proof of Might).

To właśnie zadecyduje o pozycji w rankingach (podzielonych ze względu na platformę, klasę, liczbę graczy i tryb gry), ale do rywalizacji zachęci też zwiększona szansa na zdobycie unikalnych przedmiotów. Aby zająć jak najwyższe miejsce, konieczne będzie wiele podejść, by znaleźć najlepszą ścieżkę i wyposażenie postaci.

4. sezon to ostatnia szansa Diablo 4?

Gracze przyjęli te informacje z umiarkowanym entuzjazmem. Nie chodzi o to, że nie podobają im się zapowiedziane nowości – przeciwnie, fani chwalą zarówno poprawki balansu w patchu 1.3.3, jak i z dawna wyglądany debiut Cięgów oraz PTR.

Niemniej dla jednych miłośników Diablo to zbyt małe i nieliczne zmian jak na 8 miesiąc gry, podczas gdy drudzy fani zwyczajnie nie dowierzają Blizzardowi. Pamięć o fatalnym debiucie Sezonu Konstruktów wciąż jest zbyt świeża, by gracze brali słowa twórców za dobrą monetę.

Część osób wskazuje, że następny sezon będzie kluczowy dla przyszłości Diablo 4. Jeśli twórcy faktycznie wprowadzą sensowne zmiany (zwłaszcza w systemie przedmiotów), „czwórka” ma szansę przekonać do siebie zawiedzionych graczy.

Jeśli nie, wielu z nich może rozważyć porzucenie gry na rzecz licznej konkurencji. A tej będzie tylko przybywać, bo na horyzoncie są kontynuacje Path of Exile oraz Titan Questa, jak również m.in. No Rest for the Wicked oraz kolejny dodatek do Grim Dawn. W tej sytuacji nawet nadchodzący debiut w usługach Xbox / PC Game Pass może nie wystarczyć, by podtrzymać zainteresowanie Diablo IV.

Xbox Game Pass kupisz tutaj

  1. Diablo 4 – poradnik do gry

Ten materiał nie jest artykułem sponsorowanym. Jego treść jest autorska i powstała bez wpływów z zewnątrz. Część odnośników w materiale to linki afiliacyjne. Klikając w nie, nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej