Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 13 grudnia 2024, 09:47

autor: Adrian Werner

Przy Wiedźminie 4 CD Projekt Red chce uniknąć powtórki z fatalnej premiery Cyberpunka 2077. Studio wyjaśniło, jak zamierza to osiągnąć

Ludzie ze studia CD Projekt RED opisali zmiany, jakie wprowadzono w produkcji Wiedźmina 4. Mają one pozwolić grze uniknąć problemów technicznych z czasów premiery Cyberpunka 2077.

Źródło fot. CD Projekt RED
i

Minionej nocy odbył się pokaz The Game Awards. Największym jego wydarzeniem, zwłaszcza z perspektywy polskich graczy, było pokazanie pierwszego zwiastuna gry The Witcher 4. Oczekiwania względem tej produkcji są ogromne, ale towarzyszy im również niepokój o powtórkę z premiery Cyberpunka 2077, który zadebiutował w fatalnym stanie technicznym. W rozmowie z serwisem IGN obawy te spróbowali rozwiać producentka Małgorzata Mitręga i reżyser gry Sebastian Kalemba.

  1. Twórcy zapewnili, że studio CD Projekt RED poczyniło kroki, które mają zagwarantować, że sytuacja z premierą Cyberpunka 2077 się więcej nie powtórzy.
  2. Przede wszystkim deweloperzy dostaną tyle czasu, ile będą potrzebowali na ukończenie gry.
  3. Ponadto zmieniono sposób, w jaki tworzone są gry w studiu. Cykle produkcyjne mają teraz jasno zdefiniowane etapy, a twórcy pilnują tego, żeby na początku stworzyć solidne fundamenty pod każdy projekt, jak również właściwie określić jego skalę.

W przypadku CP2077 wizja gry kształtowała się przez długi czas i często ulegała zmianom, co mocno utrudniało pracę. Dobrze więc usłyszeć, że w przypadku The Witcher 4 będzie inaczej.

Liderzy projektu zapewniają również, że poprawiono komunikację z resztą zespołu, tak aby wizja projektu była jasna dla wszystkich podległych im deweloperów i aby zawsze wiedzieli oni, co mają robić oraz jak postępują prace nad grą.

Małgorzata Mitręga i Sebastian Kalemba dodali, że zmiany w sposobie produkcji wprowadzono także, aby zminimalizować crunch i zapewnić pracownikom lepszy balans między pracą a życiem prywatnym.

  1. Oficjalna strona serii Wiedźmin

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej