autor: Michał Marian
Przegląd MMO (7/06/2013) – m.in. Guild Wars 2, Lineage II, Neverwinter i The Elder Scrolls Online
W dzisiejszym Przeglądzie MMO omawiamy m.in. kolejną aktualizację Guild Wars 2, najnowszą kronikę Lineage II, datę premiery Neverwinter oraz najnowsze szczegóły na temat The Elder Scrolls Online.
Witamy w kolejnej odsłonie cyklu poświęconego w całości tematyce gier MMO. Dowiecie się z niego wszystkiego o ostatnich nowinkach i wydarzeniach ze światów najpopularniejszych produkcji. Jeśli chcecie wiedzieć dokładnie co dzieje się lub dziać się będzie wokół waszego ulubionego tytułu, to znaleźliście się w odpowiednim miejscu. Dziś w Przeglądzie MMO omawiamy m.in. nadchodzącą aktualizację Guild Wars 2, debiut najnowszej kroniki Lineage II, oficjalną zapowiedź premiery Neverwinter, a także wątpliwości dotyczące natury The Elder Scrolls Online. Ponadto wspominamy o takich grach jak Marvel Heroes oraz World of Warcraft.
Guild Wars 2
Zespół ArenaNet ponownie nie kazał nam czekać zbyt długo na kolejną aktualizację swojego sztandarowego tytułu. Uaktualnienie zatytułowane Dragon Bash trafi w ręce graczy już 11 czerwca i będzie zawierało prawdziwą moc atrakcji. Rozpoczynające się w Lion’s Arch huczne obchody festiwalu potrwają do 9 lipca włącznie, gracze będą więc mieli prawie cały miesiąc na gruntowane przebadanie i ogranie nowej zawartości. Czego dokładnie powinniśmy się spodziewać po nadchodzącym wydarzeniu? Poniżej prezentujemy jego dokładny „rozkład jazdy”. Upewnijcie się, że niczego nie przegapicie, bo najbliższa szansa by nadrobić zaległości nadejdzie nie wcześniej, niż w przyszłym roku. Więcej szczegółów znajdziecie pod tym adresem.
- Wysyp festiwalowych aktywności – początek 11 czerwca. Całe Lion’s Arch zostanie bogato udekorowane w iście smoczym stylu, zaś na znajdującym się nad nim niebie tymczasowo zamieszka ogromna holograficzna bestia.
- Grzmotnij Smoka! – początek 11 czerwca. Na terenie całej Tyrii znajdować się będą specjalne holograficzne projektory, z których uzyskać będzie można smocze skrzynie pełne różnorakich skarbów. Począwszy od 18 czerwca gracze napotkają podczas swych podróży na smocze kukły, przy których będą mogli odprawić tajemnicze rytuały zapewniające im tymczasowe bonusy.
- Stream deweloperów na żywo – 10 czerwca o godzinie 21:00 czasu polskiego. Członkowie zespołu ArenaNet zaprezentują wszystkie nowinki czekające nas w najnowszym uaktualnieniu. Całość obejrzeć będzie można za pomocą ich oficjalnego kanału w platformie Twitch.
- Smocze Kule – początek 11 czerwca. Spragnieni rywalizacji będą mogli zmierzyć się z innymi graczami w jednej ze najstarszych konkurencji znanych na terenie Tyrii. By odnieść sukces w Smoczych Kulach niezbędny będzie dobry refleks i umiejętność korzystania z uników.
- Wyścigi Moa – początek 11 czerwca. Pędzące ulicami Lion’s Arch sympatyczne „strusie” będą w trakcie trwania festiwalu na porządku dziennym. Stawiając na swojego faworyta mamy szanse zdobyć unikalne nagrody.
- Smoczne Piniaty – początek 11 czerwca. We wszystkich głównych miastach Tyrii znajdziecie specjalne smoczy pinaty, które wypełnione są po brzegi specjalnymi słodkościami.
- Sztuczne ognie – pomiędzy 14 a 17 czerwca. W ciągu tych kilku dni niebo nad Lion’s Arch rozbłyśnie setkami kolorów. Pokazy będą odbywać się co dwie godziny, począwszy od 18:00 14 czerwca, aż do 21:00 17 czerwca. Warto wziąć w nich udział, gdyż na wszystkich obserwatorów czeka specjalna nagroda – hełm ze smoczymi rogami.
- Uroczyste rozpalenie smoczych kukieł – początek 18 czerwca. Oficjalna ceremonia rozpocznie się w centrum Lion’s Arch, zaś na obecnych graczy czekać będzie wiele niespodzianek i atrakcji.
Skoro już wiemy co czeka nas podczas samego festiwalu, warto wspomnieć również o przewidzianych przez twórców nagrodach. Oprócz wspomnianych już smoczych skrzyń i hełmu, na uwagę zasługują także holograficzne skrzydła oraz unikatowe skórki na broń. Nie mogło zabraknąć też sztucznych ogni i nowych zwierzątek (minionów), w tym ekskluzywnych wyścigowych Moa. Więcej informacji na temat nagród znajdziecie w tym miejscu.
Przy okazji debiutu Dragon Bash, twórcy postanowili „przemycić” także dwie, stricte e-sportowe, poprawki. Wprowadzone niedawno tabele rankingowe będą, począwszy od 11 czerwca, regularnie „czyszczone” z nieaktywnych graczy. Czołowe miejsca zajmą tym samym najlepsi i najaktywniejsi użytkownicy. Sporym krokiem naprzód będzie także wprowadzenie systemu autoryzowanych komentatorów. Takie osoby będą na bieżąco informowane o rozpoczynających się meczach topowych drużyn, co pozwoli im (z lekkim opóźnieniem rzecz jasna) przygotować relację dla wszystkich fanów kompetytywnej rozgrywki. Więcej o powyższych zmianach przeczytacie tu.
Jak widać pracownicy studia ArenaNet nie próżnują i z każdą aktualizacją dostarczają nam coraz więcej nowej zawartości. Zainteresowanych odsyłamy do publikacji jednego z przedstawicieli zespołu, w której nakreśla on przyszłe plany twórców dotyczące popularnego trybu WvW. Natomiast fani personalizacji prowadzonych postaci z pewnością ucieszą się z całej puli dodatkowych przedmiotów dostępnych od niedawna w ramach wbudowanego w klient gry sklepiku.
Lineage II
Wydana ostatnio kronika Lindvior zadebiutowała już na oficjalnym europejskim serwerze Lineage II. Najnowsza aktualizacja przywodzi na myśl dawne czasy, kiedy jedna ze sztandarowych produkcji NCSoftu należała do grona najbardziej hardkorowych gier MMO na rynku. Nie znamy jeszcze konkretnej daty debiutu uaktualnienia na polskim serwerze, choć jak poinformowała rosyjska firma Innova, europejski wydawca tytułu, pracę nad jego rodzimą wersją są już na zaawansowanym etapie.
Co takiego zawiera w sobie Lindvior? Lista nowej zawartości jest długa. Do jej najważniejszych elementów należą przede wszystkim:
- Powrót do tradycyjnego podziału klas – w miejsce dotychczasowych 8 ponownie zawitały 34 odrębne specjalizacje.
- Nowy epicki przeciwnik - w grze zawitał kolejny, obok Antharasa i Valakasa, smok. Jest nim tytułowy Lindvior.
- Całkowicie nowe tereny łowieckie – Gainak, Rozstaje Grabieżców oraz Kraina Chaosu.
- Nowe epickie wyposażenie – potężny (i rzadki) oręż nasycony energią smoków.
Oprócz tego twórcy poprawili szereg dotychczasowych błędów, usprawnili interfejs, dodali nowe zadania, oraz zmodyfikowali część mechanik i umiejętności. Zainteresowanych kroniką zachęcamy do zapoznania się z jej obszernym omówieniem, które dostępne jest pod tym adresem.
Neverwinter
Wczoraj poznaliśmy oficjalną datę premiery najnowszej gry wydawnictwa Perfect World Entertainment. Neverwinter trafi na rynek już 20 czerwca bieżącego roku. Wiadomość nie wywołała zbytniego szumu medialnego, głównie ze względu na to, że produkcja jest de facto dostępna dla wszystkich zainteresowanych od 30 kwietnia. Niemniej jednak na uwagę zasługuje inna informacja, która pojawiła się równolegle wraz z zapowiedzią rychłego debiutu tytułu. Otóż jeszcze tego lata w ręce graczy trafi pierwsze rozszerzenie gry – Fury of the Feywild. Niestety, na jego temat nie wiemy jeszcze zbyt wiele, prócz tego, że ma być darmowe i opowiadać będzie o próbie przejęcia elfickiego miasta Sharandar przez gigantów Fomorian.
Poniżej prezentujemy kolejne wideo prezentujące jedną z klas dostępnych w grze. Tym razem jest to Oddany Kapłan.
The Elder Scrolls Online
Zachodni serwis Gamereactor opublikował kilka dni temu obszerny wywiad z Mattem Firor’em, jednym z przedstawicieli studia ZeniMax Online, w którym omówił on najważniejsze kwestie dotyczące ich najnowszej produkcji. Podczas owej rozmowy padły bardzo interesujące słowa, które dość szybko wywołały burzę wśród wielu fanów MMO na całym świecie.
To jest bardziej (mowa oczywiście o The Elder Scrolls Online – dop. autor) wersja multiplayer serii The Elder Scrolls, aniżeli pełnoprawna gra MMO. Jej interfejs jest bardzo ograniczony, pozbawiony setek pasków i okienek. System walki bazuje przede wszystkim na nieustanej akcji. Poza tym, możliwe jest „przejście” jej całej zawartości zupełnie samodzielnie, w pojedynkę. Chcieliśmy, by fani cyklu The Elder Scrolls, którzy nie mieli do tej pory doświadczenia z grami wieloosobowymi lub MMO, mogli wejść, zagrać i pobawić się, jednocześnie stopniowo poznając podstawowe aspekty tego typu rozgrywki.
Co możemy wywnioskować z takiej deklaracji? Jest to zakamuflowany apel o racjonalność. Premiera The Elder Scrolls Online zbliża się wielkimi krokami, a oczekiwania graczy wobec produkcji amerykańskiego studia ciągle rosną. Twórcy chcą więc uniknąć bolesnego rozczarowania, jakie miało już miejsce m.in. po przecieku pierwszego zapisu z rozgrywki. Zamiast chwalić się i reklamować swoją grę jako coś zupełnie nowatorskiego, autorzy ochładzają zapał fanów oznajmiając, że ich tytuł to „całkowicie zwyczajna” gra oparta na bardzo popularnej marce. Nie mają oni aspiracji do wytyczania nowych trendów i rozwiązań w branży. Słowem lepiej by gracze się mile zaskoczyli, niż gorzko rozczarowali.
Marvel Heroes
Najnowsza produkcja studia Gazillion Entertainment jest już oficjalnie dostępna na platformie dystrybucji cyfrowej Steam. Wszyscy pragnący wcielić się w rolę superbohaterów z uniwersum komiksów Marvela mogą pobrać grę pod tym adresem. Tytuł funkcjonuje w oparciu o model free-to-play z rozbudowanym systemem mikropłatności. Więcej informacji na temat Marvel Heroes znajdziecie w specjalnie przygotowanej przez nas wiadomości.
World of Warcraft
Nie tak dawno w świecie najpopularniejszej gry MMO ostatnich lat zadebiutował patch oznaczony numerem 5.3, a zespół Blizzard Entertainment już planuje zawartość kolejnej łatki. Tym razem deweloperzy zamierzają zmodyfikować nieco dotychczasowy system rajdów. Chcą oni zerwać ze „sztywnymi” regułami dotyczącymi ilości graczy potrzebnych do rozpoczęcią określonej instancji. Zamiast tego wprowadzone zostanie skalowanie (flexible raid), które automatycznie dostosuje poziom trudności danego bossa do ilości graczy przebywających w jego siedlisku. Więcej na temat tego pomysłu przeczytacie pod tym adresem.