Premierowa aktualizacja No Man's Sky - większy i bardziej rozbudowany wszechświat
Sean Murray ze studia Hello Games opublikował listę zmian w premierowym patchu No Man's Sky. Aktualizacja 1.03 pozwala na generowanie nawet dziesięciokrotnie większych galaktyk i znacząco rozbudowuje mechanizmy rozgrywki.
Od dłuższego czasu twórcy gier przyzwyczajają nas do tzw. day one patch – aktualizacji wypuszczanych w dniu premiery danej produkcji. Zwykle wynika to z chęci naprawienia dokuczliwych błędów, wprowadzenia różnorakich ulepszeń lub dodania garści dodatkowej zawartości (na przykład skórek). Jednak premierowy patch do No Man’s Sky zaoferuje znacznie więcej. O udostępnionej już mediom aktualizacji, oznaczonej numerem 1.03, rozpisał się Sean Murray ze studia Hello Games. Instalacja łatki nie będzie wymagana do działania, a po jej wgraniu wciąż będziemy mogli korzystać z poprzedniego pliku zapisu. Tyle że – rzecz jasna – uniemożliwi to korzystanie z jej dobrodziejstw do czasu skasowania starego stanu gry. A lista zmian jest spora. Zmodyfikowano algorytm odpowiedzialny za generowanie wszechświata gry, dzięki czemu galaktyki będą nawet do 10 razy większe niż dotychczas i zaoferują wcześniej nieobecne biomy, wliczając w to planety z ekstremalnymi warunkami klimatycznymi oraz martwe księżyce. Zróżnicowano obecne w grze zwierzęta pod względem ich funkcjonowania w przyrodzie oraz diety, przy czym odpowiednie dobranie tej ostatniej przełoży się na odmienne korzyści w zależności od gatunku (na przykład powiadamianie o obecności rzadkiego łupu).
Podobnie rozbudowano system handlu (każdy układ planetarny i każda planeta będą miały odmienne potrzeby w zależności do sytuacji ekonomicznej w galaktyce), statki (znów – więcej i bardziej zróżnicowane), czy wreszcie efekty graficzne (oświetlenie, efekty nieba etc.). Dochodzi do tego możliwość pojawienia się jaskiń o głębokości do 128 metrów, trzy nowe ścieżki, którymi będzie mogła podążyć nasza postać, zbalansowanie – według twórców – kilkuset przeróżnych ulepszeń oraz dodanie nowych typów tychże. Nie zapomniano też o zwiększeniu miejsca w ekwipunku postaci (2,5-krotnie) i statku (pięciokrotnie), poprawie systemu celowania, trafień krytycznych i działania SI i (znowu) zróżnicowaniu pomieszczeń stacji kosmicznych.
Nie są to wszystkie zmiany wprowadzone w patchu 1.03, ale nawet ta skrócona lista robi wrażenie. Co więcej, Murray zapewnił, że zespół Hello Games planuje kolejne aktualizacje. Oczywiście nie zdradził zbyt wiele na temat ich zawartości, ale z pewnością możemy liczyć na dalsze powiększenie ekwipunku, jak również planety z ogromnymi zbiornikami wodnymi oraz budowanie baz i olbrzymich frachtowców. Wypada zaznaczyć, że przyszłe aktualizacje będą całkowicie darmowe i nie będą wymagały kasowania plików zapisu gry. Aktualizacja 1.03 zostanie udostępniona szerszej publiczności w dniu oficjalnej premiery No Man’s Sky. Gra zadebiutuje w Europie (w tym w Polsce) 10 sierpnia na konsoli PlayStation 4, a dwa dni później ukaże się na PC.
No Man’s Sky to sandboksowa gra akcji od brytyjskiego studia Hello Games. Tytuł skupia się na eksploracji gigantycznego, losowo generowanego wszechświata, oferując graczom sporo swobody. Świat gry obserwujemy z perspektywy pierwszej osoby, a nasze aktywności uwzględniają handel, walkę oraz gromadzenie surowców i wytwarzanie przedmiotów.