Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 23 lipca 2024, 17:53

autor: Zuzanna Domeradzka

Premiera Vessel of Hatred może sporo namieszać w rozwoju postaci w Diablo 4. Zmianie mają też ulec zadawane obrażenia

Fabularne rozszerzenie do Diablo 4 może wprowadzić istotne zmiany w „liczbach” podstawowej gry. Tym samym Vessel of Hatred zadowoliłoby „hardkorowych” fanów serii.

Źródło fot. Blizzard
i

Nie tylko darmowe Path of Exile otrzyma w najbliższym czasie wiele nowości. Do innego znanego RPG akcji, czwartego Diablo, zmierza pierwsze duże, fabularne rozszerzenie o tytule Vessel of Hatred. Prezentacja dodatku odbyła się kilka dni temu i od tamtego czasu fani „diabełka” odnajdują kolejne szczegóły odnośnie do podstawowej wersji gry, które nie zostały wprost omówione przez deweloperów.

Najbardziej spostrzegawczy entuzjaści Diablo IV zauważyli, że w materiałach promujących Vessel of Hatred zmieniono kilka konkretnych, dość istotnych dla rozgrywki wartości numerycznych.

  1. Zrzuty ekranu z interfejsu użytkownika wskazują na to, iż rozszerzenie zmieni maksymalny poziom bohatera, za który przyznawane są punkty umiejętności – z 50. na 60.
  2. Z powyższym uaktualnieniem ściśle powiązana ma być duża przebudowa systemu tzw. paragonów. Do tej pory gracz po osiągnięciu 50. levelu za każde 25% kolejnego otrzymywał punkt mistrzostwa. Dzięki nim można dotrzeć do poziomu 100., ale najwyraźniej Vessel of Hatred nieco zmieni tę mechanikę. W materiałach promocyjnych brakuje bowiem informacji o wspomnianym 25-procentowym progu, co sugeruje, iż po premierze dodatku paragony będą bezpośrednio powiązane z tym „zwykłym” sposobem zdobywania poziomów. Otrzymywalibyśmy zatem 1 punkt mistrzowski na poziom, co przypomina system znany z Diablo III oraz Diablo Immortal.
  3. Vessel of Hatred może zmniejszyć wybrane wartości broni, w tym ich procentowe bonusy. Widać to na przykładzie magicznej laski, która według nowego zrzutu ekranu zadaje 787 obrażeń na sekundę, choć w „podstawce” przedmiot o takich samych statystykach (a więc poziomie) powinien zadawać jakieś 4 razy więcej obrażeń. Najprawdopodobniej nie chodzi o „znerfienie” konkretnych elementów gry, a ogólne zmniejszenie wyświetlanych na ekranie cyferek.

Podsumowując, wygląda na to, że nadchodzące rozszerzenie zwiększy liczbę poziomów w Diablo IV i zmieni system paragonów, znacząco redukując przy tym zadawane przez gracza i wrogów obrażenia (zainteresuje to pewnie głównie tych „hardkorowych” fanów). Trzeba jednak zaznaczyć, że takie wnioski nasuwają się po przeanalizowaniu ostatnich materiałów z Vessel of Hatred. Dopóki Blizzard wprost nie wspomni o przebudowie mechaniki zdobywania poziomów, należy podchodzić do tych informacji z dystansem.

Przypomnijmy, że Vessel of Hatred doda do Diablo IV nową klasę postaci, spirytystę. Rozszerzenie zadebiutuje na rynku 8 października na konsolach PS4, PS5, XOne i XSX/S oraz PC.

  1. Diablo IV: Vessel of Hatred – oficjalna strona