autor: Grzegorz Bobrek
Premiera strzelaniny Brink przesunięta na jesień 2010
Splash Damage, deweloper znany szczególnie z sieciowych gier Wolfenstein: Enemy Territory i Enemy Territory: Quake Wars ogłosił opóźnienie wydania swego najnowszego projektu – strzelaniny Brink. Tytuł początkowo ukazać się miał w kwietniu 2010, jednak możemy się go spodziewać nie wcześniej niż przyszłej jesieni. Na otarcie łez gracze otrzymali kilkuminutowy materiał przedstawiający fragment rozgrywki i system kryjący się za bardzo ładną grafiką.
Splash Damage, deweloper znany szczególnie z sieciowych gier Wolfenstein: Enemy Territory i Enemy Territory: Quake Wars ogłosił opóźnienie wydania swego najnowszego projektu – strzelaniny Brink. Tytuł początkowo ukazać się miał w kwietniu 2010, jednak możemy się go spodziewać nie wcześniej niż przyszłej jesieni. Na otarcie łez gracze otrzymali kilkuminutowy materiał przedstawiający fragment rozgrywki i system kryjący się za bardzo ładną grafiką.
Akcja Brink toczyć się będzie w sztucznym i odciętym od reszty świata, samowystarczalnym mieście o wszystko mówiącej nazwie The Ark. Utopijna konstrukcja znajduje się jednak na krawędzi wojny domowej, co spowodowane jest znacznym przeludnieniem metropolii i nagromadzeniem problemów społecznych. Brzmi znajomo – fabuła BioShock miała bardzo podobne podstawy. Gracze wcielą się w jednego z mieszkańców The Ark i swoimi decyzjami wpłyną na przyszłość zarówno miasta jak i całej ludzkości.
W materiale ukazany został system SMART (Smooth Movement Across Random Terrain), który pozwala na efektowne poruszanie się po świecie za pomocą zaledwie jednego przycisku. Po wskazaniu interesującej nas lokalizacji, system automatycznie wybierze najkrótszą, i przy tym często efektowną, drogę do celu. Paul Wedgwood ze Splash Damage zapewnia, że SMART nie będzie wyjściem spłycającym rozgrywkę, a to właśnie doświadczeni gracze zdołają z niego wycisnąć wszystkie soki. W prezentacji ukazane jest między innymi wykorzystanie systemu do kilku sposobów pokonania tej samej przeszkody.
Brink zapowiada się na chwilę obecną kapitalnie. Ciekawy system poruszania się, implementacja elementów RPG (rozwijanie broni za zdobyte punkty doświadczenia) i niecodzienny świat gry (nawet jeśli wzoruje się w pewnym stopniu na BioShock) – z pewnością jest na co czekać. Zapraszamy do przeczytania zapowiedzi tego tytułu opublikowanej na naszych łamach.
Gra ukaże się zarówno na konsole Xbox 360 i PlayStation 3 oraz komputery osobiste.