Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 21 kwietnia 2012, 11:45

autor: Adrian Werner

Brink – 2,5 mln sprzedanych egzemplarzy, twórcy biorą się za gry z mikropłatnościami

Studio Splash Damage ujawniło, że gra Brink sprzedała się w ponad 2,5 mln egzemplarzy. Jednocześnie zespół ogłosił, że ma w planach wejście na rynek produkcji darmowych z mikropłatnościami.

Brink – 2,5 mln sprzedanych egzemplarzy, twórcy biorą się za gry z mikropłatnościami  - ilustracja #1
Brink

Wydana w zeszłym roku strzelanka Brink otrzymała zaledwie przyzwoite recenzje. Okazuje się jednak, że wcale nie przeszkodziło jej to w osiągnięciu dobrych wyników finansowych. Jak zdradzili twórcy gry, czyli studio Splash Damage, do dnia dzisiejszego sprzedano ponad 2,5 mln egzemplarzy.

Jednocześnie autorzy przyznali, że popularność gry nie przełożyła się na ich wynagrodzenie i pieniądze powędrowały głównie do kieszeni wydawcy, czyli firmy Bethesda Softworks. Dlatego studio postanowiło spróbować swoich sił jako niezależny deweloper. W tym celu powołano oddział zwany WarChest, który specjalizować się ma w wydawaniu mniejszych produkcji korzystających z modelu darmowego z mikropłatnościami. Ludzie ze Splash Damage są bardzo krytyczni w stosunku do obecnego kształtu tego rynku. Według nich zdominowany jest on przez tytuły, w których wydawanie prawdziwych pieniędzy jest wymagane do osiągnięcia sukcesu. Gry od WarChest mają oferować bardziej uczciwe podejście do gracza.

Obecnie WarChest pracuje nad trzema projektami. Pierwszy z nich trafi na platformy mobilne za kilka miesięcy. Drugi przeznaczony jest na pecety i zadebiutuje pod koniec roku. Natomiast trzeci powstaje z myślą o konsolach, a jego premiera planowana jest na rok 2013. Jednocześnie warto jednak dodać, że Splash Damage nie zamierza porzucać produkcji tradycyjnych gier finansowanych przez wydawców. WarChest ma być po prostu dodatkowym źródłem zarobku dla studia.

RAD Soldiers

Jak dotąd Splash Damage ujawniło tylko pierwszą z tych produkcji, czyli RAD Soldiers. Będzie to turowa strategia koncentrująca się na trybie multiplayer. Akcja toczyć się ma w Londynie, z którego większość mieszkańców została ewakuowana po tym jak w mieście wylądowały tajemnicze rakiety McGuffin. Gracze obejmą dowództwo nad niewielkim oddziałem żołnierzy i będą toczyli bitwy o dostęp do sekretów oraz skarbów, jakie kryją rakiety. Wraz z postępami w zabawie nasi podwładni nabywać mają punkty doświadczenia, które wydamy następnie na rozwój ich umiejętności.

Gra powstaje z myślą o urządzaniach mobilnych działających pod kontrolą systemu iOS i ma zadebiutować w czerwcu tego roku. Niewykluczone jednak, że w przyszłości powstanie też wersja pecetowa. Zainteresowanych odsyłamy na oficjalną stronę RAD Soldiers:

  1. RAD Soldiers – strona oficjalna

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej