Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 11 listopada 2021, 09:30

autor: Adrian Werner

Premiera GTA Trilogy Definitive Edition. Wersje na PlayStation już odblokowane

Grand Theft Auto: The Trilogy - The Definitive Edition już zadebiutowało na konsolach PlayStation. Posiadacze pozostałych platform sprzętowych zabawę rozpoczną popołudniu. Udostępniono również pełną listę zmian i nowości, jakie te kolekcja oferuje w porównaniu z pierwowzorami.

Dzisiaj na rynku zadebiutuje Grand Theft Auto: The Trilogy - The Definitive Edition, czyli kolekcja zawierająca odświeżone wersje trzech klasycznych gier studia Rockstar Games. Ukaże się o godzinie 16:00 czasu polskiego. Tak przynajmniej oficjalnie twierdzą autorzy, ale wiele osób posiadających wydanie na PS4 i PS5 rozpoczęło zabawę o północy.

Na stronie PlayStation Store wciąż trwa odliczanie do premiery o 16:00, jednak wszystko wskazuje na to, że wersje na konsole firmy Sony zostały odblokowane wcześniej dla osób, które złożyły preorder. Użytkownicy pozostałych platform muszą uzbroić się w cierpliwość.

Przypomnijmy, że dzisiejsza premiera dotyczy dystrybucji cyfrowej na PC oraz konsole Xbox One, PlayStation 4, Xbox Series X/S, PlayStation 5 i Nintendo Switch. 7 grudnia ukaże się wydanie pudełkowe, ale nie będzie ono dostępne na pecetach. Z kolei na przyszły rok planowana jest premiera wersji mobilnej na systemy iOS i Android.

Studio Rockstar Games udostępniło także listę wszystkich zmian, jakie zaoferuje ta produkcja. O części z nich wiedzieliśmy już wcześniej, ale jest też kilka nowości.

Nowości w GTA The Trilogy - The Definitive Edition

Rozgrywka:

  1. Układ sterowania na padzie w stylu tego z GTA 5.
  2. Ulepszone menu wyboru broni i stacji radiowych, umożliwiające szybkie przełączanie.
  3. Ulepszone minimapy z ułatwioną nawigacją oraz funkcją oznaczania punktów orientacyjnych i miejsc docelowych.
  4. Ulepszona mechanika celowania i strzelania, a w GTA: San Andreas dodatkowo poprawione strzelanie z samochodu.
  5. Opcja błyskawicznego wznawiania nieudanych misji.
  6. Zaktualizowane osiągnięcia i trofea.
  7. Nowe osiągnięcia dla członków Rockstar Social Club.

Grafika:

  1. Tekstury w wyższej rozdzielczości, co obejmuje zarówno postacie, jak i przedmioty oraz lokacje.
  2. Nowy system oświetlenia, oferujący m.in. ulepszone cienie oraz efekty odbić.
  3. Upiększone efekty środowiskowe (np. woda) oraz pogodowe (np. deszcz i mgła). Ponadto zmiany pory dnia są bardziej wyraziste.
  4. Większa szczegółowość elementów otoczenia, takich jak budynki czy roślinność.
  5. Zwiększony dystans renderowania obiektów (ang. draw distance).

Nowości dostępne tylko na niektórych platformach:

  1. Rozdzielczość 4K z 60 fps na PlayStation 5 i Xboksie Series X/S.
  2. Obsługa NVIDIA DLSS na PC.
  3. Menu dopasowane do ekranu dotykowego oraz celowanie żyroskopowe na Nintendo Switchu.

W GTA The Trilogy - The Definitive Edition działają stare cheaty

Jako ciekawostkę warto na koniec wspomnieć, że w GTA: The Trilogy - The Definitive Edition mają działać stare cheaty, aktywowane kombinacjami przycisków na padzie. Można to zobaczyć m.in. w obszernym gameplayu opublikowanym przez kanał Zanar Aesthetics (powyżej). Po ich włączeniu niemożliwe jest jednak odblokowywanie osiągnięć i trofeów, więc gra pyta, czy na pewno chcemy z nich korzystać.

  1. Mam już dość tych wszystkich remake’ów gier
  2. Grand Theft Auto: The Trilogy - The Definitive Edition – strona oficjalna

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej