autor: Grzegorz Ferenc
Pracownik Human Head Studios: „Prey 2 nie został anulowany, ale prace nad grą zawieszono”
Nathan Cheever poinformował za pośrednictwem serwisu Twitter, że Prey 2, gra o „kowbojach w kosmosie”, nie została oficjalnie anulowana, ale prace nad nią znajdują się w stanie zawieszenia. Jak wiadomo, ze studia, które dotychczas było odpowiedzialne za strzelankę w klimatach science-fiction, od początku roku odeszło trzynastu kluczowych pracowników.
Zła passa gry Prey 2 trwa w najlepsze. Po raz kolejny w sieci pojawiły się doniesienia o zawieszeniu prac nad tytułem, za który odpowiada studio Human Head we współpracy z firmą Bethesda Softworks. Tym razem ich autorem jest Nathan Cheever, projektant Human Head, który w serwisie Twitter zamieścił następujący wpis:
Prey 1 = Indianie w kosmosie. Prey 2 = kowboje w kosmosie. A propos, Prey 2 nie został oficjalnie anulowany, ale prace zawieszono.
Wiadomość tej treści z jednej strony stanowi potwierdzenie, że nad Prey 2 wciąż pracuje studio deweloperskie z siedzibą w stanie Wisconsin. Z drugiej, nadaje nowy wydźwięk zapewnieniom wiceprezesa firmy Bethesda Softworks, który swego czasu podkreślał, że kontrowersje wokół gry oznaczają jedynie opóźnienie daty jej premiery.
Warto też wspomnieć o doniesieniach serwisu Kotaku z pierwszych dni października. Wynika z nich, że od początku roku z Human Head Studios odeszło 13 kluczowych pracowników, w tym dyrektor operacyjny, osoba odpowiedzialna za nadzór produkcji oraz szef działu HR. Innymi słowy, liczba osób zatrudnionych w firmie skurczyła się o ok. 25 procent. Obecnie pracuje w niej prawdopodobnie nieco ponad 30 deweloperów – zdecydowanie za mało, aby dokończyć tworzenie wysokobudżetowej gry z rozbudowanym, otwartym światem.
Droga przez mękę gry Prey 2 rozpoczęła się w listopadzie zeszłego roku. W kwietniu wyszło na jaw, że z powodu niezadowolenia studia Human Head z kontraktu podpisanego z koncernem ZeniMax Media, wydawcą tytułu, wraz z końcem 2011 roku prace nad grą utknęły w miejscu. Data jej premiery została przesunięta na nieokreślony termin. Kilka miesięcy później tytuł o przygodach łowcy głów Killiana Samuelsa zniknął z listy wydawniczej na stronie firmy Bethesda. Choć ostatecznie Pete Hines zapewnił fanów, że gra powstanie, to jednak trudno być spokojnym o przyszłość tego interesującego projektu.