Prey 2 PC
Anulowana druga część serii stworzonej przez Human Head Studios, mająca być FPS-em z otwartym światem. W Prey 2 wcielilibyśmy się w łowcę nagród działającego w neonowej metropolii na planecie Exodus, który nie stroniłby od widowiskowych pościgów i strzelanin.
Prey 2 miał być drugą odsłoną zapoczątkowanego w 2006 roku cyklu FPS-ów science fiction. Nad produkcją czuwał zespół Human Head Studios – autorzy pierwszej części serii, a także między innymi takich gier, jak Rune czy choćby Blair Witch, część druga: Legenda Coffin Rock.
W fazę właściwej produkcji opisywana gra wkroczyła w 2009 roku, zaś pierwszego oficjalnego pokazu doczekała się dwa lata później. W 2012 roku odpowiedzialna za jej wydanie firma Bethesda Softworks poinformowała o opóźnieniu całego przedsięwzięcia; następnie w 2014 roku wydawca ogłosił, że projekt został anulowany.
W czerwcu 2016 roku miejsce Preya 2 zajął zapowiedziany wówczas Prey od zespołu Arkane Studios. Niemniej z pierwszą częścią serii i jej niedoszłą kontynuacją ten projekt dzielił jedynie tytuł oraz szeroko pojętą tematykę science fiction.
Fabuła
Akcja gry Prey 2 miała toczyć się po wydarzeniach przedstawionych w pierwszej odsłonie cyklu. Głównym bohaterem gry byłby Killian Samuels, który zostałby porwany przez kosmitów i zabrany na planetę Exodus, gdzie rozpocząłby karierę łowcy nagród. To, jak potoczyłyby się jego dalsze losy, w dużym stopniu zależałoby od naszych poczynań oraz podejmowanych przez nas decyzji.
Co ciekawe, choć początkowo planowano, że głównym bohaterem Preya 2 będzie znany z pierwszej odsłony cyklu Tommy, ostatecznie porzucono ten pomysł. Niemniej, miał on pojawić się w tej produkcji w charakterze mentora nowego protagonisty.
Gameplay
W grze Prey 2 akcję oglądalibyśmy z perspektywy pierwszej osoby (FPP). Deweloperzy oddaliby nam do dyspozycji otwarty świat. Motorem gry byłyby misje, na przestrzeni których zarabialibyśmy pieniądze i popychalibyśmy opowieść do przodu, głównie polując na cele wskazywane przez zleceniodawców.
Nasza działalność łowcy nagród często wiązałaby się z koniecznością pościgów za przeciwnikami oraz brania udziału w strzelaninach. Protagonista eliminowałby wrogów, robiąc użytek z futurystycznej broni palnej (jak pistolet bądź strzelba) lub walcząc wręcz; poza tym nieobca byłaby mu sztuka krycia się za osłonami czy też chwytania przeciwników i wykorzystywania ich w charakterze żywych tarcz.
Eksplorację rozświetlonej neonami metropolii uatrakcyjniałby system parkouru, który można porównać do tego z serii Mirror’s Edge czy Dying Light; Samuels potrafiłby między innymi ślizgać się po powierzchniach czy przeskakiwać nad niskimi obiektami.
Jak zatem widać, rozgrywka w Preyu 2 znacząco różniłaby się od tego, co oferował pierwowzór. Warto jednak wspomnieć, że pierwsza koncepcja twórców obejmowała oparcie tego projektu na znanej z pierwszej części serii mechanice tworzenia portali i manipulacji grawitacją; ostatecznie jednak zdecydowano się na gruntowne odświeżenie całej koncepcji.
Engine
Prey 2 miał działać w oparciu o technologię id Tech 4, która napędzała nie tylko pierwszego Preya, lecz również między innymi Dooma 3 oraz Quake’a 4, a także grę Wolfenstein.
Ostatnia modyfikacja 27 listopada 2024
Tryb gry: single player
Wymagania wiekowe Prey 2: 16+