autor: Bartosz Świątek
Powstaje Garry's Mod 2. Może wykorzystać silnik Half-Life: Alyx
Garry Newman – deweloper znany ze stworzenia modyfikacji do Half-Life 2 pod tytułem Garry’s Mod, która następnie została wydana jako samodzielny produkt – zapowiedział, że pracuje nad nową wersją swojej produkcji.
W SKRÓCIE:
- twórca Garry’s Mod najprawdopodobniej stworzy nową wersję tej produkcji;
- nie ma pewności, co zostanie zmienione względem oryginału, ale prawdopodobne zdaje się być oparcie projektu o silnik Source 2.
Garry Newman, czyli twórca Garry’s Mod – popularnego tytułu, który narodził się jako mod do Half-Life’a 2, a następnie stał się samodzielnym produktem – opublikował na Twitterze post, który można uznać za zapowiedź nowej wersji jego dzieła. Niestety, na razie nie wiemy, jakich różnic można się po niej spodziewać, ale pewnikiem wydaje się, że będzie bazowała na najnowszej wersji silnika Source, wykorzystanej w Half-Life: Alyx. W związku z tym niewykluczone jest także wsparcie dla gogli VR, szczególnie że koncepcja Garry’s Mod (więcej o niej w ramce poniżej) idealnie pasuje do tej technologii.
Garry’s Mod to swoista piaskownica, która umożliwia graczom zabawę różnymi elementami otoczenia oraz zaawansowanym systemem fizyki, z którego kiedyś znany był silnik stworzony przez Valve Software. Rozgrywka nie ma konkretnego celu, nie znajdziemy tu też żadnej kampanii fabularnej. Zamiast tego możemy umieszczać w świecie gry różne obiekty i postacie, a także realizować własne projekty i pomysły.