Postacie z Half-Life 2 wreszcie mogą znowu mrugać oczami
Studio Valve wreszcie naprawiło wprowadzony pięć lat temu błąd, który uniemożliwiał mruganie oczami postaciom w takich grach jak Half-Life, Half-Life 2: Episode Two czy Half-Life: Source.
- Half-Life 2,
- Half-Life 2: Episode One,
- Half-Life 2: Episode Two,
- Half-Life 2: Lost Coast,
- Half-Life: Source.
Po wielu latach tortur postacie zamieszkujące grę Half-Life 2 odzyskały zdolność mrugania oczami. Studio Valve wypuściło aktualizację, która dodała taką funkcję nie tylko do HL2, ale również do Half-Life 2: Episode One, Half-Life 2: Episode Two, Half-Life 2: Lost Coast oraz Half-Life: Source. Ponadto patch usunął problem z dźwiękami wydawanymi przez żołnierzy Combine oraz poprawił niedoróbki związane z zapisywaniem stanu gry oraz działaniem SteamVR.
Warto wspomnieć, że postacie niezależne utraciły zdolność mrugania dopiero kilka lat temu. Wcześniej nie było z tym problemów, co nie dziwi, gdyż w momencie premiery jedną z najbardziej imponujących cech Half-Life 2 był realistyczny (jak na ówczesne czasy) system animacji twarzy. Popsucie funkcji mrugania odkryto w 2014 roku i wydedukowano, że winę ponosiła aktualizacja SteamPipe, która przeniosła gry na nowy system dystrybucji i przy okazji zepsuła także wiele modów.
Utrata zdolności mrugania nie dotyczyła wszystkich postaci. Najważniejsi bohaterowie wciąż to potrafili podczas scenek przerywnikowych, ale pozostali mieszkańcy uniwersum Half-Life pozbawieni byli tego luksusu. Teraz wreszcie uległo to zmianie.
Oczywiście, należy dodać, że fani dawno temu opracowali własne mody, które naprawiały ten problem. Mimo to zaskakujące jest, jak długo musieliśmy czekać na oficjalną aktualizację.