autor: Maciej Myrcha
Porozumienie w sprawie moda Hot Coffee
Z pewnością jednym z bardziej komentowanych wydarzeń w branżowym świecie growym zeszłego roku, była sprawa moda Hot Coffee, który "demoralizował" użytkowników gry Grand Theft Auto: San Andreas. Oj, oberwało się wtedy firmom Rockstar i Take-Two Interactive od wszelkiej maści obrońców moralności i wychowywania młodzieży amerykańskiej w cnocie. Jednak wygląda na to, iż "gorąca kawa" ma swój finał.
Z pewnością jednym z bardziej komentowanych wydarzeń w branżowym świecie growym zeszłego roku, była sprawa moda Hot Coffee, który "demoralizował" użytkowników gry Grand Theft Auto: San Andreas. Oj, oberwało się wtedy firmom Rockstar i Take-Two Interactive od wszelkiej maści obrońców moralności i wychowywania młodzieży amerykańskiej w cnocie. Jednak wygląda na to, iż "gorąca kawa" ma swój finał.
Federalna Komisja Handlu, która na wniosek Senatu prowadziła dochodzenie w sprawie feralnego moda, poinformowała o zawarciu ugody z Rockstar oraz Take-Two Interactive. W myśl jej postanowień, firmy zobowiązane są do ujawnienia wszelkich "tajnych" materiałów zawartych w swoich produktach, które w jakikolwiek sposób mogą wpłynąć na kwalifikowanie gry do odpowiedniej kategorii wiekowej i które w takim procesie nie zostały uwzględnione. Jednocześnie firmy te nie mogą w żaden sposób dezinformować potencjalnych nabywców odnośnie kategorii wiekowej gry, jeśli ta nie została zaakceptowana przez specjalne organizacje, przykładowo ESRB. Złamanie postanowień ugody grozi karami finansowymi.