Polska platforma ostatnią deską ratunku dla Fallout: London. „Tym, co odróżnia GOG-a od Steama, jest fakt, że stanowimy grupę entuzjastów”
Serwis GOG podał powody nawiązania współpracy z zespołem FOLON, który pracuje nad Fallout: London – fanowskim modem do Fallouta 4.
Zespół FOLON, odpowiedzialny za fanowski projekt Fallout: London, przesunął datę premiery swojego moda na nieznany jeszcze termin. W międzyczasie twórcy nieoficjalnego rozszerzenia do Fallouta 4 nawiązali współpracę z polskim serwisem GOG, który pomoże w dystrybucji owego tytułu. Jak do tego doszło, możemy przeczytać w niedawnym wywiadzie serwisu The Gamer, który rozmawiał z przedstawicielami obydwu ekip.
Znaną już przyczyną jest oczywiście sam rozmiar projektu. Przez dużą „wagę” moda, umieszczenie go w serwisie NexusMods nie wchodziło w grę. Kierownik prac nad modyfikacją, Dean Carter, postanowił zatem zgłosić się do profesjonalistów z GOG-a, o czym wspomniał podczas dyskusji.
Ciekawsze motywacje do współpracy ujawnił przedstawiciel serwisu GOG. Powiedział mianowicie, że zespół uznał Fallout: London za świetny i warty wsparcia projekt, ponieważ wielu jego członków to moderzy, w dodatku uwielbiający Fallouta 4.
Tym, co odróżnia GOG-a od Steama, jest fakt, że stanowimy grupę entuzjastów. Chcieliśmy wesprzeć projekt i pomyśleliśmy: „Hej, to jest świetne. Zróbmy to, będzie fajnie”. Podczas pracy mamy mnóstwo zabawy. [...] Poza tym wielu z nas jest moderami i uwielbia Fallouta 4 – przekazał przedstawiciel GOG-a.
W wywiadzie GOG przyznał również, że jednym z wyzwań będzie poinformowanie społeczności, że Fallout: London nie jest oficjalnym DLC, a jedynie fanowskim projektem. Poruszono też kwestię relacji firmy z Bethesdą, która mogłaby się pogorszyć po tym, jak polski serwis wesprze modyfikację. Przedstawiciel GOG-a zapewnił jednak, że nic takiego nie będzie miało miejsca. Jednocześnie wyraził swoje zdanie w kwestii braku zainteresowania modem ze strony Bethesdy, mówiąc:
Myślę, że byłoby wspaniale, gdyby okazała wsparcie, ponieważ jest to ogromny, pełen pasji projekt. Sądzę jednak, iż w grę wchodzi wiele spraw korporacyjnych.
Przypomnijmy, że Fallout: London miał ukazać się 23 kwietnia, ale przez aktualizację, którą Bethesda wypuściła dwa dni później do Fallouta 4, twórcy moda musieli zmienić swoje plany, aby ich praca nie poszła na marne. Carter skomentował ten ruch giganta w niewybrednych słowach dla stacji BBC.