Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 17 grudnia 2024, 08:51

PoE 2 przejdzie kolejne duże zmiany. Twórcy celują w oczekiwania graczy, zapowiadając lżejszy „endgame” i tańszy respec

Do Path of Exile 2 zmierzają kolejne duże zmiany. Endgame stanie się mniej śmiertelny, a zdobycie punktów ascendancy przez klasy walczące w zwarciu, nieco prostsze.

Źródło fot. Grinding Gear Games
i

Ogromny sukces Path of Exile 2 nie sprawił, że Grinding Gear Games osiadło na laurach i twórcy bez przerwy pracują nad kolejnymi usprawnieniami. Zapowiedziano właśnie nową porcję zmian, które w najbliższym czasie trafią do gry.

Zmiany w rozgrywce

Tak jak wspomniano już wcześniej, dodana zostanie opcja szybkiej podróży pomiędzy checkpointami. Zwiększy się również ich ilość, z czego na pewno pojawi się jeden na początku i końcu mapy. Znacznie skróci to czas potrzebny do eksploracji niekiedy naprawdę dużych lokacji.

Coś co z pewnością ucieszy sporą część graczy, których dotknęły ostatnie nerfy, to tańszy koszt tzw. „respecu”, czyli cofnięcia punktów na drzewku umiejętności, na wyższych poziomach. W efekcie powinno być o 40-50% taniej między początkiem a środkiem postępu w końcowej fazie gry.

Trial of the Sekhemas

Podczas wykonywania próby, np. w celu zdobycia punktów „ascendancy”, postacie walczące w zwarciu miały znacznie ciężej od dystansowych. Nowa łatka sprawi, że obrażenia honoru będą mniejsze w zależności od odległości od wrogów – w zwarciu otrzymamy ich aż 35% mniej.

Ponadto naprawione zostaną dwa istotne błędy, które sprawiały że obrażenia w czasie zabierały znacznie więcej honoru niż powinny.

Balans endgame’u i potworów

Twórcy przyjrzeli się nieco zbyt dużym obrażeniom, które gracze otrzymywali w końcowej fazie gry. Zostały one naprawdę mocno złagodzone na kilka sposobów, dzięki czemu naszym postaciom będzie łatwiej przetrwać.

  1. Mapy nie będą już miały dodatkowej kary do odporności na żywioły, które pojawiały się od poziomów T6 i T11.
  2. Obrażenia od chaosu (czyli np. trucizny) będą skalować się mniej agresywnie.
  3. Trafienia krytyczne od potworów będą zadawać 40% mniej obrażeń bonusowych.
  4. Tymczasowo wyłączony zostanie modyfikator potworów „Volatile Crystals”, gdyż był on nieczytelny.

Balans umiejętności

Twórcy od premiery zdążyli już osłabić niektóre umiejętności, ale to nie znaczy, że przyglądali się jedynie tym zbyt potężnym. W planach są również wzmocnienia tych słabszych, z których niektóre poznaliśmy już teraz, a są to:

  1. Rolling Slam i wszystkie umiejętności tarczy w sekcji buław;
  2. różne umiejętności łuku, zwłaszcza te do generowania ładunków „Frenzy”;
  3. zaklęcia kości i obrażenia w czasie od chaosu w sekcji okultyzmu;
  4. różne umiejętności kuszy, zwłaszcza te na wyższych poziomach;
  5. niektóre umiejętności kostura.

Ponadto zostaną dodane dwa nowe klejnoty wspierające i usunięte lub zmniejszone kary dla wielu innych. Nie zabrakło również paru nerfów, w tym dla postaci grających pod elektryczność czy zimno.

Jeżeli jesteście ciekawi bardziej szczegółowego opisu zmian, to znajdziecie go na stronie PoE 2. Pełna lista pojawi się w późniejszym okresie.

  1. PoE 2 to więcej niż kontynuacja; po tygodniu z wczesnym dostępem jestem spokojny o przyszłość tej gry

Marcin Bukowski

Marcin Bukowski

Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).

więcej