autor: Michał Kułakowski
People Can Fly nie zna wyników sprzedaży Outriders
Twórcy ze studia People Can Fly wciąż nie wiedzą ile oficjalnie udało im się sprzedać egzemplarzy gry Outriders. Nie otrzymali na ten temat żadnych informacji od wydawcy, firmy Square Enix. Dane te są dla nich bardzo ważne bowiem stanowią podstawę, dzięki której mogą domagać się tantiem od japońskiej spółki.
Outriders ukazało się 1 kwietnia na komputerach PC oraz konsolach PS4, PS5, XONE i XSX|S. Pomimo problemów technicznych związanych gra przyciągnęła przed ekrany ogromną rzeszę graczy. Za produkcję tytułu odpowiada świetnie znane polskie studio People Can Fly. Był to pierwszy nowy i samodzielny projekt zespołu, który trafił do graczy po tym, jak rozstał się on z firmą Epic Games. Twórcy w oficjalnej informacji prasowej potwierdzili dziś dość zaskakujące informacje. Nie znają oni bowiem wciąż dokładnych danych sprzedaży gry, a przez to nie wiedzą jak blisko są progu rentowności, po przekroczeniu którego powinni zacząć otrzymywać tantiemy od wydawcy.
Według zapisów umowy ze Square Enix, jeżeli w pierwszym kwartale sprzedaży liczba kupionych przez graczy egzemplarzy tytułu przekroczy poziom rentowności (przychody ze sprzedaży gry były większe niż suma kosztów jej produkcji i promocji) studiu należą się ustalone wcześniej tantiemy. Japończycy mieli 45 dni na dokonanie wypłaty, a jej termin minął w ten poniedziałek. Sebastian Wojciechowski, prezes People Can Fly, tak skomentował zaistniałą sytuację.
Nie dysponujemy żadnymi danymi dotyczącymi sprzedaży Outriders. Szacujemy ją na poziomie pomiędzy 2 a 3 mln egzemplarzy i zakładaliśmy, że jest to wynik zapewniający projektowi rentowność już w pierwszym kwartale sprzedaży. Brak płatności ze strony wydawcy oznacza najpewniej, że zdaniem Square Enix tak jednak nie jest.
Co ciekawe, jeszcze w maju Square Enix chwaliło się, że na wszystkich platformach z grą bawiło się w sumie 3,5 mln unikalnych użytkowników. Warto jednak podkreślić, że produkcja została w dniu premiery udostępniona również w Game Passie. Możemy podejrzewać, że odbiło się to dość znacząco na jednostkowej sprzedaży gry, na którą liczyło People Can Fly. Pobrane tytuły w ramach subskrypcji wydawca traktuje najpewniej w zupełnie inny sposób. Nie wiemy też jaki procent pieniędzy pochodzących z umowy z Microsoftem mógł trafić do deweloperów.
Prezes studia starał się jednak uspokoić swoich inwestorów, podkreślając, że Outriders będzie sprzedawać się jeszcze przez długi czas. Zachętą dla graczy ma być dalsze wsparcie produkcji, najprawdopodobniej pod postacią dodatków, o których mamy usłyszeć w najbliższym czasie. Wojciechowski jest też przekonany, że w drugim kwartale sprzedaży studio otrzyma już na pewno pierwsze tantiemy od Square Enix.
Przed nami cały ogon sprzedażowy gry Outriders. Wspominaliśmy w prospekcie o tym, że pracujemy nad dalszym wsparciem deweloperskim tej gry i mam nadzieję, że już niedługo będziemy mogli opowiedzieć o szczegółach. Liczymy też na dalsze działania promocyjne po stronie Wydawcy. Mimo tych rozczarowujących informacji, wierzymy że jeszcze w tym roku do Spółki trafią pierwsze tantiemy ze sprzedaży Outriders.
Dodajmy, że w tej chwili studio pracuje także na dwoma zupełnie nowymi produkcjami z segmentu AAA. Jedna z nich powstaje we współpracy z Take-Two Interactive (projekt Dagger), a druga ze Square Enix (projekt Gemini).
- Oficjalna strona internetowa gry Outriders
- Recenzja gry Outriders – gdyby Diablo miało spluwy i słabe dialogi
- Outriders – poradnik do gry