Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 26 listopada 2024, 10:32

Path of Exile 2 nie popełni błędu Diablo 4 z bilionami obrażeń. Polska cena wczesnego dostępu na Steamie została obniżona

Zespół odpowiedzialny za Path of Exile 2 jest bardzo ostrożny w kwestii dawania graczom mocy. Z tego powodu w grze nie uświadczymy bilionów obrażeń, jak miało to miejsce w Diablo 4.

Źródło fot. Grinding Gear Games
i

Jedną z największych przyjemności w grach z gatunku hack’n’slash jest „psucie ich” niesamowicie silnymi buildami. Satysfakcja, która towarzyszy nam, gdy jednym uderzeniem zabijemy silnego bossa, potrafi być ogromna. Czasami jednak sytuacja wymyka się spod kontroli twórców do takiego stopnia, że zadawane obrażenia stają się wręcz absurdalne. Tak było w przypadku Diablo 4, ale za to nie wydarzy się w nadchodzącym Path of Exile 2.

W PoE 2 nie zadamy bilionów obrażeń

Przynajmniej takiego zapewnienia udzielił Jonathan Rogers, dyrektor kreatywny gry. Wystąpił on niedawno w podcaście Tavern Talk, gdzie wyjaśnił, dlaczego jego zdaniem taka sytuacja nie będzie mieć miejsca.

Path of Exile ewidentnie było dość szalone, ale jednocześnie mieliśmy wiele lat – naprawdę wiele lat – kiedy sprawy tak nie wyglądały. Nasze liczby nie rosną tak szybko i wykładniczo jak w przypadku innych gier, co oznacza, że nie będziemy musieli martwić się bilionami obrażeń ani niczym podobnym.

Twórca przekazał, że zespół jest bardzo ostrożny w kwestii dawania graczom mocy. Chcą raczej by był to wzrost przyjemny, a nie psujący grę. Z tego powodu liczby w PoE 2 będą znacznie niższe niż chociażby w Diablo 4, co znacznie wpłynie na czytelność starć. Nie uświadczymy tu bowiem wyskakujących w walce kolorowych absurdalnych wartości, które zasłaniają sporą część ekranu.

Warto przypomnieć, że Blizzard próbował coś w tej kwestii zmienić wraz z wydaniem Vessel of Hatred. Niestety nie do końca się udało, gdyż niedługo po premierze okazało się, że nowa klasa – spirytysta – jest w stanie zadać nawet 235 bilionów obrażeń. Zdaniem Rogersa w przypadku PoE 2 taka potrzeba nigdy nie powinna nawet zajść.

Nie sądzę, żebyśmy kiedykolwiek musieli zmniejszać liczby, czy coś w tym stylu.

Temat ten cały czas jest żywy w siedzibie Grinding Gear Games, a zespół bez przerwy wymienia między sobą uwagi dotyczące wielkości zadawanych obrażeń. Rogers jest jednak dobrej myśli i przekazał, że dochodzą do poziomu, którego kontrolę będą w stanie utrzymać.

Path of Exile 2 zadebiutuje 6 grudnia we wczesnym dostępie, którego zawartość poznaliśmy w zeszłym tygodniu. Warto zaznaczyć, że polska cena za dostęp na Steamie została niedawno obniżona i wynosi obecnie 124,87 zł.

Marcin Bukowski

Marcin Bukowski

Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).

więcej