Patch do Helldivers 2 zaskoczył graczy. Nowe zagrożenie to maszyny przypominające AT-AT z Gwiezdnych wojen
Gracze Helldivers 2 słusznie obawiali się nowej aktualizacji. Niczym koń trojański, patch po cichu wprowadził do gry nowe siły Automatów.
Gracze ledwo co pogodzili się z istnieniem fruwających Terminidów, a już muszą się zmierzyć z latającymi siłami Automatów w Helldivers 2, które potrafią wykrywać i oznaczać pozycje żołnierzy ludzkości. Najwyraźniej to jedna z nowości, o której „przypadkiem” zapomnieli wspomnieć twórcy w liście zmian wczorajszej aktualizacji (via Reddit).
Na szczęście tym razem przedstawiciele Super Ziemi nie tylko nie zaprzeczali doniesieniom z frontu, ale też wkrótce wyślą do obrońców demokracji broń przeciwpowietrzną (Airburst Rocket Launcher; via serwis X). Na razie nie dotarła ona do żołnierzy wskutek komplikacji (czytaj: przymusowego zamykania Helldivers 2 przy próbie przyzwania tego wsparcia), ale wygląda na to, że wkrótce Skrzekacze (Shriekers) i statki bojowe Automatów (Gunship) będą musiały się mieć na baczności.
Jednakże siły mechanicznych najeźdźców – najwyraźniej zirytowane odzyskaniem Malevelon Creek przez graczy (co zresztą uczcili twórcy; via Discord) – miały dla graczy jeszcze jeden niespodziewany „prezent”. Zauważyli oni też ogromne maszyny kroczące zwane Factory Striders, które fanom szybko skojarzyły się z AT-AT z Gwiezdnych wojen. Z tą różnicą, że – zgodnie z ich nazwą – te „fabryki” po zauważeniu sił ludzkości witają je masowo produkowanymi chmarami Dewastatorów (Devastators; via Reddit).
Po prawdzie gracze spodziewali się jakichś niespodzianek ze strony Automatów. Po wyzwoleniu Malevelon Creek w grze pojawiły się ostrzeżenia, że mechaniczni najeźdźcy niewątpliwie spróbują odbić utracone światy. Niemniej fani i tak byli zaskoczeni wzbogaceniem sił robotów w tak dyskretny sposób – aczkolwiek większość graczy bynajmniej nie chciałaby, aby twórcy ujawniali nowe zagrożenia w oficjalnej liście zmian przyszłych aktualizacji (via serwis Reddit).
Do Helldivers 2 trafił też nowy update, ale patch 01.000.201 „jedynie” naprawia kolejny błąd powodujący przymusowe zamykanie gry.