Oto wszystkie typy broni z Assassin’s Creed: Shadows, którymi walczyć będą Yasuke i Naoe. Pozwolą zarówno na widowiskowe starcia, jak i efektowne skrytobójstwa
Assassin’s Creed: Shadows zaoferuje nie tylko dynamiczną walkę, ale także bogaty arsenał broni, który dostosowano do odmiennych stylów głównych bohaterów.

Nie tylko mechanika walki i system skradania się mają być szczegółowo dopracowane w Assassin’s Creed: Shadows, od którego premiery dzielą nas już tylko trzy dni. Do dyspozycji gracza zostanie oddany także różnorodny i ciekawy zestaw broni, który powinien zadowolić każdego fana japońskiej techniki i sztuki wojennej.
W najnowszym artykule opublikowanym przez studio Ubisoft zaprezentowano bowiem przegląd typów uzbrojenia, którym będziemy się posługiwać w AC: Shadows. Zostało one podzielone na dwie grupy – z pierwszej korzystać będzie Yasuke, a z drugiej Naoe.
Samuraj
Yasuke ma się specjalizować w posługiwaniu się długą kataną, naginatą, kanabo, łukiem i teppo. Każda z tych broni jest przeznaczona do innego typu rozgrywki.
- Katana pozwoli na szybkie, precyzyjne cięcia.
- Naginata (ostrze osadzone na długim kiju) przyda się w starciach grupowych, a także w walkach, w których ważny jest zwiększony zasięg broni tudzież trzymanie wroga na dystans.
- Kanabo (ciężka maczuga lub pałka) będzie świetnym rozwiązaniem w przypadku uzbrojonych przeciwników, których pancerz może stanowić wyzwanie dla innych typów broni.
- Łuk to klasyczne rozwiązanie dla tych, którzy nie lubią robić hałasu.
- Teppo, czyli broń palna, jest jego przeciwieństwem – możemy także wykorzystać ją, by znokautować przeciwnika.
Shinobi
Jeśli chodzi o Naoe, jej uzbrojenie także zaczyna się od katany; ma się ona nią jednak posługiwać w sposób zupełnie inny niż Yasuke.
- Jej katana będzie krótsza i lżejsza, co pozwoli bohaterce na większą mobilność i bardziej efektowne kombosy.
- Naoe ma także biegle władać tanto – sztyletem, którego przeznaczeniem jest w szczególności walka z pojedynczymi przeciwnikami. W połączeniu z ukrytym ostrzem pozwoli on wykonywać podwójne zabójstwa z ukrycia.
- Ciekawy akcent to kusarigama, połączenie żelaznej kuli i kosy – obie osadzone po przeciwnych stronach broni. Sprawdzi się przede wszystkim w walce z wieloma przeciwnikami naraz, będzie też świetnym rozwiązaniem na rozbijanie i niszczenie ciężkich przedmiotów.
- Nie zabrało także kultowych skurikenów i noży kunai, którymi da się rzucać we wrogów.
Nie broń, a technika
W temacie ulepszeń sprawa prezentuje się następująco: siła i skuteczność danej broni będzie zależeć od drzewka umiejętności bohatera. To ono ma stanowić podstawę podnoszenia obrażeń osiąganych za pomocą danego typu oręża i zakresu technik, którymi przyjdzie nam się posługiwać podczas walki.
Wszystkie bronie zostały pogrupowane pod względem poziomu rzadkości. Dodatkowo, każda z nich będzie miała także przypisany stały poziom startowy i nie da się wyposażyć bohatera w taką, która przewyższa jego obecny stopień zaawansowania. Jeśli jednak w naszej kryjówce zbudujemy kuźnię, będziemy mogli podnieść poziom danej broni do tego, na którym znajduje się postać, zwiększając tym samym jej bazowe statystyki.
Oprócz tego, każde z narzędzi mordu ma posiadać maksymalnie dwa miejsca na bonusy. Jedno z nich będzie stałe, ale drugie pozostanie do naszej dyspozycji, dzięki czemu zmodyfikujemy je u kowala, przypisując do niego wybrany efekt. Całość systemu nie jest więc zbyt skomplikowana, ale widać, że zaakcentowany zostanie aspekt zręcznościowy i widowiskowy walki.