autor: Radosław Grabowski
Nowości w temacie Star Wars: Empire at War
Już tylko cztery tygodnie dzielą nas od oficjalnej premiery kolejnego epizodu filmowych Gwiezdnych Wojen, noszącego nazwę Zemsta Sithów (Revenge of the Sith). Niektóre wątki z owego kinowego majstersztyku George’a Lucasa pojawią się w nadchodzącej PeCetowej grze Star Wars: Empire at War. Dysponujemy świeżymi informacjami tekstowo-graficznymi, dotyczącymi omawianego produktu z gatunku RTS.
Już tylko cztery tygodnie dzielą nas od oficjalnej premiery kolejnego epizodu filmowych Gwiezdnych Wojen, noszącego nazwę Zemsta Sithów (Revenge of the Sith). Niektóre wątki z owego kinowego majstersztyku George’a Lucasa pojawią się w nadchodzącej PeCetowej grze Star Wars: Empire at War. Dysponujemy świeżymi informacjami tekstowo-graficznymi, dotyczącymi omawianego produktu z gatunku RTS.
Wspólne dzieło Petroglyph i LucasArts zadebiutować ma w drugiej połowie bieżącego roku, a przedtem zostać dokładnie zaprezentowane podczas majowych targów E3 2005. Dość ważną cechą zabawy będzie brak obecności niezwyciężonych jednostek bojowych, ponieważ np. pozornie niewrażliwe na cokolwiek maszyny kroczące AT-AT bardzo łatwo poddadzą się atakowi zwinnych Snowspeederów, używających harpunów z metalowymi linami. Według developerów takie osobliwe rozwiązanie zmusi graczy do tworzenia zróżnicowanych armii, wykorzystujących pełne spektrum dostępnych środków militarnych.
Poza samym dowodzeniem w bitwach pomiędzy Imperium Galaktycznym i Sojuszem trzeba będzie umiejętnie operować w ramach tzw. mapy galaktycznej. Należyte rozlokowanie sił w kosmosie zapewni możliwość swobodnego prowadzenia efektywnych działań w różnych miejscach. Rzecz jasna z naczelnego dowództwa (Imperator Palpatine lub komandor Mon Mothma) mają napływać rozmaite rozkazy, czyli de facto główne i obligatoryjne zadania fabularne. Oprócz nich pojawią się także opcjonalne misje dodatkowe, odkrywane dzięki wywiadowcom, oferowane przez cywilów etc.